یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 01:23

کد خبر 653216

شنبه 14 مهر 1403 - 22:11:27


همراهی رسانه‌ای عربستان و امارات با جنایات صهیونیست‌ها


تسنیم/ برخی رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند مقامات ارشد سعودی در گفتگوهای اخیر خود با مقامات آمریکایی ابراز داشته‌اند که مهم ترین مانع بر سر راه تسریع روند عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو، ترس و هراس از واکنش جوانان سعودی نسبت به این موضوع است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های دولتی عربستان و امارات طی روزهای اخیر همسو با رسانه‌های صهیونیستی علیه جبهه مقاومت در لبنان و دیگر میادین نبرد با رژیم صهیونیستی فعال شده‌اند. خط رسانه‌ای سعودی و اماراتی که در قالب رسانه‌هایی همچون العربیه، اسکای نیوز، الشرق الاوسط و العرب تبلور داشته درحال بزرگنمایی اقدامات رژیم هستند و آشکارا از شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله ابراز خوشحالی می نمایند. 

این رسانه‌ها همسو با سیاست‌های دولت ابوظبی و ریاض در نزدیکی به رژیم صهیونیستی و پیگیری روند عادی‌سازی روابط با این رژیم از حمله نظامی به لبنان خوشحال هستند و کشتار و قتل عام مردم ضاحیه را نشان‌دهنده توان نظامی اسرائیل معرفی قلمداد می‌کنند. 

این رسانه‌ها به طور ویژه از حمله موشکی موفق «وعده صادق 2» نیز خشمگین بودند و خط رسانه‌ای اسرائیلی‌ها مبتنی بر ناموفق بودن این حمله را دنبال کردند. آنها با این استدلال که حملات ایران به دلیل عدم وجود تلفات غیرنظامی، ناکام بوده است، همسو با سیاست رسانه‌ای صهیونیست‌ها گام برداشتند. این درحالی است که جمهوری اسلامی تعمدا توان نظامی رژیم را هدف قرار داد و اساسا کشتار غیرنظامیان در راهبرد نظامی جمهوری اسلامی جایی ندارد. 

این خط رسانه‌ای سعودی و اماراتی درحالی است که از منظر بسیاری از کارشناسان نظامی منطقه‌ای و بین‌المللی دقت و توانایی موشک‌های ایرانی در اصابت دقیق به تاسیسات نظامی رژیم صهیونیستی، نشان از توان و دقت بالای ظرفیت‌های نظامی ایران است. 

رویکرد رسانه‌های عربستانی و اماراتی در حمایت از رژیم صهیونیستی در یک سال اخیر به حدی مشمئز کننده بوده که بسیاری از مردم در کشورهای عربی از حمایت  آشکار این رسانه‌ها از صهیونیست‌ها همزمان با کشتار مسلمانان عرب شگفت زده شده‌اند. 

در روزهای اخیر افکار عمومی در جهان عرب به مقامات کشورهای عربستان و امارات حامی اسرائیل، لقب صهیونیست‌های عرب (صهاینه العرب) داده‌اند و آنها را امتداد رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس برشمرده اند.

در همین راستا برخی رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند مقامات ارشد سعودی در گفتگوهای اخیر خود با مقامات آمریکایی ابراز داشته‌اند که مهم ترین مانع بر سر راه تسریع روند عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو، ترس و هراس از واکنش جوانان سعودی نسبت به این موضوع است؛ امری که به وضوح نشان می دهد حتی مقامات بلندپایه عربستانی نسبت به رویکرد منفی ملت خود در قبال هرگونه گام برداشتن در مسیر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی آگاه هستند.  


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط