یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 11:49

کد خبر 653600

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 10:15:12


صادرات ۳۵ محموله نارنگی از ساری به خارج از کشور


ایرنا/ مدیر جهاد کشاورزی ساری از صادرات ۳۵ محموله نارنگی از این شهرستان به خارج از کشور تاکنون خبر داد.

سیداسماعیل علوی، مدیر جهاد کشاورزی ساری اظهار کرد: از شروع برداشت میوه نارنگی در شهرستان ساری تاکنون ۳۵ محموله نارنگی به وزن ۶۹۲ تن از این شهرستان به کشورهای همسایه صادر شد.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای بیش از پنج هزار هکتار باغات نارنگی بوده که یک هزار و ۵۰۰ آن نارنگی پیش رس است، افزود: پیش بینی می‌شود ۴۰ هزار تن نارنگی پیش رس از باغات این شهرستان برداشت شود.

علوی با اشاره به آماده سازی بستر صادرات میوه نارنگی در این شهرستان با برگزاری ۲ رزمایش مدیریت آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در باغات مرکبات، بالاخص نارنگی پیش رس و میان رس همراه با برگزاری کارگاه آموزشی در این شهرستان، گفت: در بیش از ۹ هزار هکتار باغ‌های این شهرستان ردیابی ایستگاهی و میدانی مگس میوه قبل از برداشت انجام و بیش از یکهزار باغدار پیشرو این شهرستان آموزش‌های حضوری لازم را دریافت کردند.

وی با تاکید بر اجرا و اثر بخشی برنامه‌های آموزشی ترویجی کنترل و مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای در این شهرستان، افزود: در پنج ماه اول امسال ۹۷ مورد مطالب آموزشی در گروه‌های مجازی مراکز هشتگانه جهاد کشاورزی این شهرستان با ۱۱ هزار و ۲۶ نفر عضو در گروه‌های مجازی به اشتراک گذاشته شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط