دوشنبه 16 مهر 1403 - 02:11

کد خبر 654563

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 23:18:01


سهام‌دار اولیه OpenAI: با وجود تغییرات سازمانی، این استارتاپ همچنان تیمی قدرتمند دارد


زومیت/ وینود خوسلا، سهامدار اولیه‌ی OpenAI، با وجود تغییرات سازمانی بسیار، همچنان به تیم قدرتمند این استارتاپ ایمان دارد.

بنابر گزارش بلومبرگ، وینود خوسلا، سرمایه‌گذار برجسته، اخیراً در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اظهار داشت که تیم OpenAI با وجود خروج‌ اخیر برخی از مدیران، همچنان قوی و توانمند است. او که از سهام‌داران اولیه‌ی OpenAI به‌شمار می‌رود، تأکید کرد که تیم باقی‌مانده بسیار فنی و خلاق‌اند و می‌توانند به کارهای پیشرو در زمینه‌ی هوش مصنوعی ادامه دهند.

شرکت  OpenAI که در آخرین دور تأمین مالی خود به ارزش ۱۵۷ میلیارد دلار رسید، یکی از بزرگ‌ترین استارتاپ‌های پشتیبانی‌شده توسط سرمایه‌گذاران خطرپذیر در جهان به‌شمار می‌رود. خوسلا، بنیان‌گذار Khosla Ventures، در مصاحبه گفت که نرخ بالای خروج مدیران در این شرکت او را به‌هیچ‌عنوان نگران نمی‌کند و همچنان از سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، حمایت می‌کند.

خوسلا همچنین به اهمیت فناوری هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: «هوش مصنوعی مهم‌ترین ابزاری است که در تاریخ بشر برای ایجاد فراوانی و ایجاد جامعه‌ای عادلانه‌تر و مرفه‌تر داشته‌ایم.» او همچنین گفت که از محصول اصلی  OpenAI یعنی ChatGPT، برای انجام وظایف روزمره مانند یادگیری سریع مطالب پیچیده و طراحی باغ خود استفاده می‌کند.

در مصاحبه با بلومبرگ، خوسلا به موضوع سهام آلتمن نیز اشاره کرد و بیان کرد که این تصمیم هیئت‌مدیره‌ی OpenAI بود و از اولویت‌های اصلی آلتمن نیست. او افزود که چنین تصمیم‌هایی معمولاً مورد پسند سرمایه‌گذاران واقع می‌شود؛ زیرا منافع بنیان‌گذار را با منافع آن‌ها همسو می‌کند، اما در مورد OpenAI این موضوع باعث نگرانی‌هایی شده است؛ زیرا سهام آلتمن می‌تواند میلیاردها دلار ارزش داشته باشد.

در مجموع، خوسلا نسبت‌ به آینده‌ی OpenAI بسیار خوش‌بین است و اعتقاد دارد که تیم فنی قوی این شرکت با رهبری آلتمن می‌تواند به نوآوری‌های بیشتری در زمینه‌ی هوش مصنوعی دست پیدا کند. او همچنین به پتانسیل تحول‌آفرین فناوری هوش مصنوعی اشاره کرد و آن را به‌عنوان ابزاری برای ایجاد تغییرات مثبت در جامعه و بشریت توصیف کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط