سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 16:02

کد خبر 656051

سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 09:00:51


تقلید خاص از انریکه؛ مربیگری با داربست!


ورزش 3/پاکو لوپز، سرمربی کادیز، از روش خاص لوئیس انریکه برای تماشای تمرین تیمش استفاده می‌کند.
 روش‌های تمرینی در فوتسال، مانند هر چیز دیگری در این رشته ورزشی مهیج، در طول سال‌ها تغییر کرده است. لوئیس انریکه زمانی که در فصل 14-2013 سرمربی سلتاویگو بود عادت داشت از یک ارتفاع مشخص تیمش را تمرین بدهد.
او نصب داربست و ایستادن روی آن برای نظاره تمرینات تیمش را در فوتبال رواج داد و سپس آن را به بارسا، تیم ملی اسپانیا و پاری سن ژرمن منتقل کرد. داربستی که در اصل، همان‌طور که دستیارش رابرت مورنو زمانی گفت، برای ضبط جلسات تمرینی بود.
انریکه زمانی که در پاری سن ژرمن بود درباره نصب داربست در تمریناتش گفت: "من دوست دارم قسمت تاکتیکی تمرین را از یک موقعیت بالاتر ببینم، تا بتوانم همه بازیکنان را در زمین ببینم و اگر مجبور به تغییر باشم، بتوانم دستور بدهم. این راهی است که می‌توان در زمان مناسب به بازیکنان مکان را گوشزد کرد و بدون نیاز به منتظر ماندن برای دیدن ویدیو، همان لحظه یک اشتباه را اصلاح کند."


مربیان دیگری در اسپانیا روش خاص انریکه را انتخاب کرده‌اند و پاکو لوپز از کادیز نیز از آن استفاده می‌کند. لوپز درباره تقلید از روش خاص انریکه گفت: "من هم همیشه دوست داشتم جلسات تمرینی را از بالا تماشا کنم. مهمتر از همه، زمانی که شما قرار است یک نوع کار خاصی را انجام دهید. به عنوان مثال، مسابقات درون تیمی. این هم درست است که هر باشگاهی امکانات متفاوتی دارد، اما هر وقت که ممکن باشد، دوست دارم در تمریناتم داربست بگذارم
البته این روش به این دلیل شکل گرفت که من از ناحیه کمر مشکل داشتم. تابستان امسال باید عمل می‌کردم و در واقع مجبور شدم یک بازی تدارکاتی را از دست بدهم. بنابراین این روش به من کمک کرد که در شرایط راحت‌تری باشم و می‌توانم فوتبال را به روشی که می‌دانم بهترین است، تماشا کنم."


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط