چهارشنبه 18 مهر 1403 - 00:49

کد خبر 656985

سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 22:35:39


رکوردزنی باغدار دامغانی با ثبت برداشت ۳۲ تن پسته در هر هکتار


ایسنا/ مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: یک باغدار در دامغان با ثبت برداشت ۳۲ تن در هکتار رکورد برداشت پسته سال ۱۴۰۳ را از آن خود کرد.

علی‌اصغر امامیون، مدیر جهاد کشاورزی دامغان اظهار کرد: این رکوردگیری در باغ سه هکتاری پسته در یک منطقه در حومه دامغان ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: رکورد سال گذشته برداشت محصول پسته در شهرستان دامغان ۲۴ تن در هکتار بود.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: در این شهرستان ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار باغ پسته وجود دارد که از این مقدار بالغ بر ۱۵ هزار هکتار بارور و درخت مثمر است.
وی به برخی دلایل افزایش تولید پسته و ثبت رکورد این محصول در دامغان اشاره کرد و گفت: دانش فنی، تغذیه مناسب، آبیاری به موقع، مصرف بهینه آب و مبارزه با آفات، از مهم‌ترین دلایل ثبت این رکورد در دامغان است.

به گفته این مدیر مسوول ثبت رکورد کشوری تولید پسته به یکی از باغداران نمونه دامغانی اختصاص دارد که با ۴۴ تن پسته تازه در هر هکتار موفق به ثبت این رکورد در گذشته شده است. این باغدار نمونه با رعایت تمام اصول باغداری، توانسته است رکورد جدیدی را در تولید این محصول راهبردی و اقتصادی در کشور طی سال ۱۳۹۸ در روستای یزدان آباد دامغان به ثبت برساند.

وی عنوان کرد: استفاده از آب جمع‌آوری شده ناشی از سیلاب‌ها، مدیریت صحیح، رعایت تمام اصول باغبانی و اجرای شبکه نوین آبیاری، از عوامل موثر در موفقیت و ثبت رکورد برداشت پسته این باغ نمونه کشور به مساحت ۱۴۰ هکتار بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط