شنبه 21 مهر 1403 - 01:24

کد خبر 659793

جمعه 20 مهر 1403 - 20:18:36


حمله راکتی گسترده حزب الله به پایگاه‌های اشغالگران در الجلیل، جولان و حیفا


ایرنا/ حزب الله لبنان پایگاه‌های اشغالگران در اراضی اشغالی جنوب این کشور و همچنین شمال فلسطین و جولان اشغالی را به طور گسترده‌ای هدف حمله راکتی قرار داد. همچنین آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی و منطقه جولان به صدا درآمد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، رسانه‌های صهیونیست اذعان کردند چندین راکت شلیک شده توسط حزب الله لبنان به مناطق مختلف شمال فلسطین اشغالی از جمله منطقه حیفا اصابت کرد.

رسانه‌های صهیونیست اذعان کردند آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین «المناره» و «مرگلیوت» در مرز با لبنان، دشت «الحوله»، «شتولا»، «افیفیم» و «یرؤون» در منطقه الجلیل غربی و مناطق «رمات ترامب»، «شاعل» و «متسوک هعورفیم» در ارتفاعات جولان به صدا درآمد.

این رسانه‌ها همچنین از به صدا درآمدن آژیر خطر در منطقه «بیریا» در اطراف صفد و شمال منطقه جولان و اطراف حیفا در ساحل مدیترانه خبر دادند.

اصابت چندین راکت شلیک شده از لبنان به بخش‌های مختلف منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی، موجب آتش سوزی در این مناطق شد.

حزب الله لبنان در بیانیه کوتاهی تاکید کرد محل استقرار نظامیان اشغالگر در مقر فرماندهی تیپ هفتم زرهی ارتش رژیم اشغالگر در کاتساویا در منطقه اشغالی جولان را با یک موشک هدف حمله قرار داده است.

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه دیگری تصریح کرد شهرک صهیونیست نشین «کفر گلعادی» را با راکت هدف حمله قرار داده است.

حزب الله لبنان همچنین افزود: کمین نظامیان اشغالگر در اطراف روستای بلیدا در جنوب شرق لبنان را با راکت هدف قرار دادیم.

همزمان، رسانه‌های لبنانی از به شهادت رسیدن دو نظامی این کشور بر اثر حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک پایگاه ارتش لبنان در روستای صربی در جنوب این کشور خبر دادند.

در همین راستا، شبکه المیادین از اصابت یک موشک شلیک شده توسط حزب الله به اطراف شهر حیفا خبر داد.

رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که به دنبال شلیک این موشک، دو بالگرد نظامی ارتش رژیم اشغالگر در بیمارستان «رمبام» در حیفا فرود آمد.
  
این در حالی است که روزنامه عبری «هاآرتص» گزارش داد حزب الله از صبح امروز تاکنون ۹۵ راکت به طرف شمال فلسطین اشغالی شلیک کرده است. روزنامه «یدیعوت آحارنوت» نیز اذعان کرد که حزب الله فقط در حمله عصر امروز به منطقه عکا و الجلیل غربی، حدود ۸۰ راکت شلیک کرده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط