شنبه 21 مهر 1403 - 13:53

کد خبر 660149

شنبه 21 مهر 1403 - 09:42:27


بریانیان: ذوب‌آهن ۳۰۰ میلیون پول ورزشکاران معلول را نمی‌دهد


تسنیم/سرمربی تیم والیبال نشسته زنان ذوب‌آهن گفت: طلب همه اعضای تیم ۳۰۰ میلیون است اما حتی به ما اجازه ملاقات هم نمی‌دهند و جوابگو نیستند.
باشگاه ذوب‌آهن که در رشته‌های مختلف تیم‌داری می‌کند، امسال تصمیم گرفته که در بیشتر رشته‌ها به‌جز فوتبال، تیمی نداشته باشد.
این تصمیم در حالی گرفته شده که اعضای بیشتر تیم‌های مختلف این باشگاه هنوز بخشی از قرارداد فصل گذشته خود را دریافت نکرده‌اند و در این میان، مسئولان ذوب‌آهن نیز پاسخ روشنی به آنها نمی‌دهند.
یکی از این رشته‌ها که ذوبی‌ها در آن تیمداری نخواهند کرد، والیبال نشسته است. سال گذشته تیم‌های این باشگاه در دو بخش مردان و بانوان به مقام‌های نایب قهرمانی و سومی در لیگ برتر دست یافتند.
این عناوین در حالی بدست آمد که هدایت هر دو تیم والیبال نشسته ذوب‌آهن را هادی رضایی و لیلا بریانیان به عنوان سرمربیان تیم‌های ملی مردان و بانوان کشورمان بر عهده داشتند و تعدادی از ملی‌پوشان نیز برای این تیم‌ها به میدان رفتند.
هادی رضایی در گفت‌وگو با برخی رسانه‌ها، انتقادات شدیدی را متوجه مسئولان باشگاه ذوب‌آهن کرد و حالا، لیلا بریانیان نیز  همین کار را انجام داد تا شاید بتواند حق اعضای تیمش را بگیرد.
بریانیان در این باره به تسنیم گفت: برای تیم بانوان فقط 30 درصد از مبالغ فصل قبل پرداخت شده و این در حالی است که قرارداد بانوان خیلی کمتر از قرارداد اعضای تیم مردان است. ما باقیمانده همه اعضای تیم را که محاسبه کردیم و مشخص شد که طلب‌مان از ذوب‌آهن فقط 300 میلیون تومان است که هنوز این پول هم به حساب‌مان واریز نشده است.
وی ادامه داد: بچه‌های ما اکثراً بانوانی هستند که شغلی ندارند و روی این پول حساب کرده بودند تا برای تهیه وسایل کمکی همچون پروتز، عصا یا ویلچر اقدام کنند، اما متاسفانه این برای اولین بار در طول یک دهه گذشته است که این اتفاق می‌افتد.
بریانیان عنوان کرد: اعزام‌ها که سال قبل فوق‌العاده با مشکل مواجه بود و امسال هم که خیلی کم و کسری داشتیم، پرداختی‌ها به این صورت شده است. مسئولان باشگاه اعلام کردند که قرار نیست دیگر تیمداری کنند، در صورتی که حق مردم اصفهان است که با وجود دو کارخانه ذوب‌آهن و سپاهان که اینقدر آلایندگی در اصفهان ایجاد می‌کنند، حداقل از این قشر حمایت کنند، اما متاسفانه این کار صورت نمی‌گیرد و تا الان هم تلاش‌های ما بدون نتیجه مانده است. حتی با مسئولان شورای شهر، مسئولان باشگاه و آقای کوفی مشاورشان خیلی صحبت کردیم، اما فعلاً نتیجه‌ای نداشته است.
سرمربی تیم والیبال نشسته بانوان ذوب‌آهن با اشاره به اینکه اعضای این تیم قرار است روز یکشنبه به باشگاه بروند تا شاید به نتیجه برسند، گفت: در این مدت یک سال که نیما نکیسا و محمد مالمیر مسئولیت را بر عهده داشته‌اند، یک‌بار هم به ما اجازه دیدار و ملاقات ندادند و هر بار می‌گفتند که «بروید، پول‌تان را یک هفته دیگر واریز می‌کنیم».
وی خاطرنشان کرد: همه بچه‌های تیم مرا می‌شناسند و هرچه ناسزا است، به طرف من می‌آید، چون آنها به اعتبار حضور من به ذوب‌آهن پیوستند. متاسفانه هیچ کدام از مسئولان ذوب‌آهن پاسخگو نیستند.  این بچه‌های ما با مبالغ خیلی کم قرارداد می‌بندند، اما با تمام وجود و عشق می‌جنگند و حالا هم مزد زحمات‌شان را می‌خواهند. ورزش برای این افراد یک نیاز است و جزو اولویت‌هایشان محسوب می‌شود. اینها به عنوان قشری در اصفهان به عنوان یک شهری که آلایندگی زیادی دارد، کوچکترین حق‌شان است که از این باشگاه ذوب‌آهن مطالبه کنند و مورد حمایت قرار بگیرند.
بریانیان به اشاره به تیمداری ذوب‌آهن گفت: واقعاً این باشگاه 300 میلیون ندارد که تسویه کند؟ کمترین قرارداد بچه‌های ما 2،3 میلیون و بالاترین هم نهایتاً 40، 50 میلیون می‌شود. واقعاً زشت است که وقتی برای پیگیری می‌رویم، هیچ اهمیتی نمی‌دهند. وظیفه مدیر این است که رو در روی اعضای تیم بنشیند و صحبت کند، نه اینکه اصلاً جوابگو نباشد. این بی‌احترامی بیشتر اذیت می‌کند. جالب اینکه از این مبالغ کم 10، 20 درصد به بهانه بیمه و ... کسر می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان فدراسیون جانبازان و معلولین به عنوان متولی اصلی لیگ والیبال نشسته، با مسئولان ذوب‌آهن در این باره صحبتی کرده‌اند یا نه؟ اظهار داشت: آنها هم رایزنی کرده‌اند، اما به آنها نیز هیچ جوابی نداده‌اند. والیبال نشسته بعد از ذوب‌آهن، یکی از قدیمی‌ترین رشته‌ها در این باشگاه محسوب می‌شود. ما سه ملی‌پوش داشتیم که می‌توانستند کمک درآمد داشته باشند.

انتهای پیام/


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط