شنبه 21 مهر 1403 - 15:58

کد خبر 660554

شنبه 21 مهر 1403 - 14:39:00


چرا بازرس کل استان ایلام مانع افتتاح بیمارستان ملکشاهی شد؟


ایسنا/ بنا بود مراسم افتتاح بیمارستان ملکشاهی در روزهای اخیر برگزار شود.

رایزنی‌های مسئولان استان ایلام برای تکمیل مراحل ساخت و تجهیز بیمارستان شهرستان ملکشاهی، از اردیبهشت‌ماه امسال آهنگ سریعی به خود گرفته بود به‌گونه‌ای که پس از بازدید استاندار ایلام در ماه اردیبهشت، مسئولان استان چندین بار از این بیمارستان بازدید و برای تأمین اعتبار مراحل بعدی تکمیل آن با مسئولان کشوری در تماس بودند.

بنا بود مراسم افتتاح این بیمارستان در روزهای اخیر برگزار شود.

هدایت حیدری‌زاده، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام در بازدید ماه قبل خود از این بیمارستان، اظهار کرده بود: این بیمارستان با پیشرفت فیزیکی 94 درصدی در حال تکمیل و تجهیز نهایی است.

به گفته وی تکمیل کامل پروژه که شامل محوطه‌سازی، خرید لوازم چهار گانه بیمارستانی، ساختمان نگهبانی، سردرب ورودی، خرید و نصب انشعابات دائمی و پرداخت مطالبات پیمانکار نیازمند اعتبارات لازم است که در صورت تأمین اعتبار به موقع طی دو تا سه ماه آینده به صورت کامل قابلیت بهره‌برداری دارد.

در حالی که گفته می‌شد این بیمارستان آماده افتتاح و بهره‌برداری است و بنا بود به‌زودی آماده خدمت‌رسانی شود، ناگهان بارزسی کل قضایی استان ایلام با ورود به این کار، روند افتتاح بیمارستان را متوقف کرد.

مالک روشنی، بارزس کل قضایی استان ایلام در این خصوص اظهار کرد: در قالب نامه هشداری اعلام کردیم در صورت افتتاح بیمارستان ملکشاهی سلامت مردم به مخاطره می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما بعد از اطلاع از تصمیم مسئولان استان برای افتتاح این بیمارستان، به محل رفتند و با تهیه عکس و مستندسازی و تهیه صورت‌جلسه، طی نامه‌ای هشداری اعلام شد این بیمارستان باید تکمیل و بعد افتتاح شود.

بازرس کل استان با اعلام اینکه اگر این بیمارستان افتتاح می‌شد همانند بیمارستان رازی شهر ایلام موجب نارضایتی مردم می شد، گفت: به مسئولان اعلام کردیم با افتتاح این بیمارستان قبل از تکمیل شدن سلامت مردم  به مخاطره می‌افتد.

بر اساس گفته‌های رئیس سازمان بازرسی استان ایلام، این بیمارستان هنوز تجهیز نشده و نباید افتتاح شود.

این بیمارستان در پنج طبقه با ظرفیت ۶۴ تخت و اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان ساخته شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط