شنبه 21 مهر 1403 - 15:56

کد خبر 660376

شنبه 21 مهر 1403 - 11:51:08


از زیبایی‌های فوتبال ایران در شیراز


ورزش 3/ششمین هفته رقابت‌های لیگ یک در حالی با برگزاری 9 بازی انجام شد که در 8 بازی شاهد رد و بدل شدن گل بودیم.
  ششمین هفته مسابقات لیگ آزادگان هم برگزار شد که خالی از اتفاقات مهم و حواشی عجیب نبود. نتایج دیدارهای این هفته با تغییراتی جالب در صدر و پایین جدول همراه بود و جنجال‌های ریز و درشتی نیز به همراه داشت که در ادامه به مرور آنها می‌پردازیم:
 اتفاق ویژه هفته
شاید بتوان مهمترین اتفاقات بازی‌های هفته ششم لیگ یک را در آخرین بازی آن جستجو کرد. جایی که شاگردان علی اصغر کلانتری مقابل شهرراز شیراز به میدان رفتند و توانستند در این بازی خانگی اولین گل خود در فصل جدید را به ثمر برسانند. گلی که نه تنها طلسم ناکامی‌های این تیم را شکست بلکه 3 امتیاز مهم برای نفت مسجدسلیمان به همراه داشت و آنها را از قعر جدول جدا کرد.
بازیکنان نفت مسجدسلیمان خالق اتفاق ویژه هفته بودند و میلاد احمدی در دقیقه 45 بازی با شهرراز کار را برای این تیم تمام کرد.
 حاشیه عجیب هفته
اولین بازی هفته بین بعثت کرمانشاه و مس کرمان برگزار شد و در دقایق پایانی آن یکی از عجیب ترین اتفاقات ممکن رخ داد. در دقیقه 83 تیم مس به گل رسید، اما با تشخیص داور خطا گرفته شد. اعتراض مسی‌ها باعث شد نظر داور برگردد و گل را بپذیرد که این بار اعتراض اعضای تیم بعثت را به همراه داشت. شدت اعتراضات آنقدر بالا گرفت که حدود 40 دقیقه بازی متوقف شد و در نهایت داور مجددا نظرش را برگرداند و گل را مردود اعلام کرد.
دو دقیقه بعد از آنکه بازی از سر گرفته شد، این تیم بعثت بود که گلزنی کرد و با همین گل سه امتیاز مهم به دست آورد.
روایت علی سامره از تصمیم جنجالی داور که در گفت‌وگو با خبرنگار ما مطرح کرد، شنیدنی است: «داور با کمک‌های خود مشورت کرد و گل را به تایید رساند، اما داور چهارم به یکباره و در اتفاقی بی‌سابقه و عجیب به سینه داور وسط کوبید و گفت چرا گل گرفتی؟ چنین صحنه‌ای را در این‌همه سال در فوتبال ندیده بودم. داور آمد و گفت گل شما صحیح بود، ببخشید!
 چهره خوب هفته
در مهمترین بازی هفته دو تیم فجر سپاسی شیراز و پیکان تهران مقابل هم به میدان رفتند. دیداری که برای تصاحب صدر جدول بود و در آن شاگردان امید روانخواه در ثانیه‌های ابتدایی به گل اول رسیدند و در همان نیمه اول با زدن گل دوم تکلیف همه چیز را معلوم کردند.
با این حال هواداران فجر که دومین باخت متوالی تیم محبوبشان را شاهد بودند نه تنها علیه هیچکس موضع‌گیری نکردند، بلکه به تشویق اعضای تیم فجر نیز پرداختند. این اتفاق باعث شد پیروز قربانی در نشست خبری بعد از بازی هنگام تمجید از رفتار هواداران بغض کند و به آنها قول دهد که قطعا تیم فجر به لیگ برتر صعود خواهد کرد.
 رکورد هفته
همان‌طور که گفتیم در مصاف فجر و پیکان، خیلی زود اولین گل زده شد. رضا رضایی در ثانیه 15 بازی دروازه فجر را باز کرد تا فعلا صاحب رکورد سریعترین گل فصل جدید لیگ یک باشد. این در حالی است که فصل پیش نیز خود این بازیکن سریع‌ترین گل را زد و حالا برای دومین فصل پیاپی موفق به تکرار این رکورد خاص شده است.


 نتایج هفته ششم و جدول رده‌بندی در پایان مسابقات این هفته را در ادامه ببینید:


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط