شنبه 21 مهر 1403 - 20:02

کد خبر 660742

شنبه 21 مهر 1403 - 16:30:00


واگذاری ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت


باشگاه خبرنگاران/ عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طبق قانون جوانی جمعیت برای تخصیص اراضی ۷۰ هزار قطعه زمین پیش بینی شده که متناسب با تامین زمین در شهر‌های مختلف تخصیص آنها صورت می‌گیرد.

 
 تقی رضایی عضو هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه رادیو سلامت با بیان اینکه طبق قانون جوانی جمعیت به تمامی خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها بعد از مهر ماه سال ۱۴۰۰ به دنیا بیاید زمین اختصاص می‌دهیم گفت: وزارت راه وشهرسازی و همچنین تمامی مسئولان این وظیفه را بر عهده دارند و  با برنامه ریزی لازم این اقدام در حال انجام است.
وی ادامه داد:  برای اجرای این طرح ۷۰ هزار قطعه زمین پیش بینی کرده ایم و متناسب با آماده شدن زمین تخصیص آنها  انجام شده و به فراخور مراسمات و به صورت نمادین به متقاضیان اختصاص داده می‌شود که در حال حاضر در چندین استان کشور این واگذاری‌ها صورت گرفته است.
عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: وزارت راه وشهرسازی تکالیف بسیار گسترده‌ای در حوزه نهضت ملی مسکن دارد که یکی از آنها  ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی بوده، اما به جز آن این وزارت خانه تکالیف بسیار زیادی از جمله تخصیص زمین در قالب طرح جوانی جمعیت دارد.
او بیان کرد:  در حال حاضر در برخی از استان‌ها از جمله استان‌های شمالی با  توجه به آنکه قانون  واگذاری اراضی یک و دو کشاورزی، اراضی جنگلی و اراضی ۴ گانه محیط زیست را ممنوع کرده با مشکل مواجه هستیم که برای جبران آن با مالکان بخش خصوصی توافق کرده ایم.
وی اظهار کرد: در ۵ ماه اخیر به اند ازه سه برابر برنامه اجرایی در استان‌ها زمین تحصیل کرده ایم که این خود یک رکورد به شمار می‌رود و ما سعی کرده ایم در برخی از استان‌ها حاضر شده و اگر اراضی نیاز به گشایش از جمله امضا و یا مشکل اسنادی داشته باشند مشکل را از طریق قانونی برطرف کنیم.
رضایی بیان کرد: طبق ماده ۹  قانون ورود به اراضی کشاورزی یک و دو برای ساخت مسکن ممنوع بوده، اما اگر اراضی کشاورزی درجه‌های سه و ۴ برای مالکان بخش خصوصی باشد می‌توان از طریق قانونی کاربری آنها را تغییر داد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط