یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 21:49

کد خبر 662129

یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 18:57:00


افزایش انتقادات از تسلا به دلیل نمایش دروغین ربات‌های آپتیموس


آی تی ایران/ شرکت تسلا در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۴ رویداد “We Robot” را در کالیفرنیا برگزار و آن را به‌صورت زنده از شبکه اجتماعی ایکس و یوتیوب پخش کرد. در این رویداد، تسلا از نمونه‌های اولیه خودروهای خودران Cybercab بدون فرمان و پدال‌های گاز و ترمز، و همچنین ون الکتریکی Robovan که قابلیت حمل ۲۰ مسافر را دارد، رونمایی کرد. با این حال، برخی از منتقدین بر این باور بودند که این رویداد بیشتر به جنبه‌های ظاهری پرداخته و فاقد جزئیات دقیق در مورد زمان‌بندی، هزینه‌ها و مسائل قانونی بوده است.

یکی از موارد بحث‌برانگیز این رویداد، حضور ربات‌های انسان‌نمای آپتیموس در محیط بود که به نظر می‌رسید به‌طور کامل خودمختار هستند و حتی به مهمانان نوشیدنی سرو می‌کردند. اما گزارش‌ها نشان داد که این ربات‌ها به صورت کنترل از راه دور و توسط انسان‌ها از اتاق دیگری هدایت می‌شدند، که برخی از حضار را به این اشتباه انداخت که این ربات‌ها کاملاً خودمختار هستند.

این تردیدها سؤالاتی را درباره میزان پیشرفت تسلا در توسعه هوش مصنوعی برای ربات‌ها مطرح می‌کند. در حالی که ایلان ماسک از ربات آپتیموس و ربوتاکسی به عنوان اختراعاتی مهم و تأثیرگذار برای جامعه یاد کرد، بررسی‌کنندگان خودروهای الکتریکی The Kilowatts در شبکه اجتماعی ایکس اشاره کردند که بسیاری از این فناوری‌ها تا زمانی که به بازار عرضه نشوند، برای سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان “باورنکردنی” باقی خواهند ماند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط