یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 23:55

کد خبر 662312

یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 21:37:49


تولید محصولات ارتباطی و مخابراتی به همت نخبه کهگیلویه و بویراحمدی


صدا و سیما/ سالانه بیش از ۱۴۰ هزار قطعه از قبیل ماژول‌ها و سوئیچ‌های شبکه در شرکت دانش بنیان سطح فناور در یاسوج تولید و روانه بازار می‌شود.

سجاد مومنی‌تبار، نخبه کهگیلویه و بویراحمدی و مدیرعامل و مؤسس شرکت گسترش کاربرد فناوری بیان کرد: شرکت دانش‌بنیان سطح فناور ما تولیدکننده تجهیزات ارتباطی و مخابراتی بر پایه فیبرنوری است و تجهیزاتی که در زیر ساخت‌های ارتباطی و شاهرگ‌های مخابراتی و ارتباطی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد را تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: محصولات تولید شده در این شرکت همگی کالا‌هایی بودند که تحریم بوده و کشور نیاز اساسی به این محصولات دارد.
مومنی تبار با بیان اینکه ما اولین شرکت صادر کننده فناوری به حوزه اروپا و اوراسیا هستیم اضافه کرد:محصولات این شرکت  به ۵ کشور روسیه، ترکیه، ارمنستان، عراق و افغانستان صادر می‌شود.  
وی با اشاره به اینکه صادرات محصولات این شرکت سالانه حدود ۵۰۰ هزار دلار ارزاوری به همراه دارد، عنوان کرد: محصولات این شرکت با روش تحقیق و توسعه تولید می‌شود و از لحاظ امنیتی در سطح بالایی قرار دارد. مومنی تبار اضافه کرد: این شرکت برای ۳۲ متخصص برق و الکترونیک اشتغال زایی ایجاد کرد.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان اینکه در استان بیش از ۱۸۰ شرکت دانش بنیان مستقر است، گفت: در صورت حمایت از آنها بخشی از پازلی که برای خودکفایی به آن نیاز داریم، تکمیل خواهد شد. افتخاری افزود: شرکت‌های دانش بنیان نقش اساسی در خودکفایی کشور دارند و از سوی دولت نیز حمایت می‌شوند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط