سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 13:54

کد خبر 663994

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 12:16:00


بارش‌ پراکنده باران برخی مناطق خراسان رضوی را فرا می‌گیرد


ایرنا/ کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه ناپایدار جوی که از اوایل هفته کنونی وارد استان شده است، عصر امروز موجب بارش‌های پراکنده باران در مناطق شمالی و مرکزی خواهد شد.

زهرا آهنگرزاده، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: عصر امروز با افزایش ابرناکی آسمان خراسان رضوی، بارش‌های پراکنده باران و رعد و برق شهرستان های نیمه شمالی و مرکزی از جمله برخی از مناطق کلانشهر مشهد را فرا خواهد گرفت.
وی ادامه داد: فعال شدن این سامانه بارشی موجب ماندگاری هوای خنک در خراسان رضوی خواهد شد و روزهای پایانی هفته جاری در این استان به نسبت سرد خواهد بود.
کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: افزایش وزش باد و وقوع گرد و غبار از دیگر پدیده های جوی است که نوار شرقی استان را در روزهای پایانی هفته جاری فرا خواهد گرفت.
آهنگرزاده افزود: در شبانه‌روز گذشته، فریمان با ۶ و تایباد با ۳۱ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق خراسان رضوی بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۰ تا ۲۵ درجه را به ثبت رسانده است.
وی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۲۰ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، امروز تا ۲۲ درجه افزایش خواهد رفت و دمای شبانه نیز به ۹ درجه می رسد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط