چهارشنبه 04 مهر 1403 - 18:52

کد خبر 83084

چهارشنبه 17 خرداد 1402 - 16:09:00


تاخیر عجیب مکث موتور در تحویل خودرو ؛ یکسال بلاتکلیفی مشتری کلوت


آخرین خودرو/ چندی پیش شرکت مکث موتور پیش فروش مجدد پیکاپ کلوت را آغاز کرد و در پی این اقدام، برخی مخاطبان «آخرین خودرو» به این رسانه پیام دادند که هنوز پس از چند ماه تاخیر، خودرویشان را تحویل نگرفته اند. پیگیری خبرنگار این رسانه از یک مشتری نشان می دهد که مکث موتور تاخیرهای بیش از حدی را در تحویل خودرو دارد و پاسخی را به مشتریان ارائه نمی دهد. 

اردشیر احمدی، یک مشتری مکث موتور در گفت و گو با خبرنگار آخرین خودرو ماجرا را اینگونه شرح می دهد و می گوید: «در تیر ماه 1401 اقدام به ثبت نام کلوت دنده دستی کردم و در همان ابتدا مشکلاتی در بحث تعیین رنگ وجود داشت. در نهایت شرکت شهریور ماه به خاطر مشکلات مکث موتور تصمیم به انصراف از خرید گرفتم و شرکت اعلام کرد که 45 روز کاری برگشت پول طول می کشد. اما کارشناسان فروش این شرکت پیشنهادی را ارائه کردند با تبدیل قرارداد کلوت دنده دستی با کلوت اتوماتیک، می توانم طی 90 روز کاری خودروی جدیدتر را تحویل بگیرم. من هم این پیشنهاد را در همان شهریور 1401 قبول کردم. اما بعدها متوجه شدم که به خاطر مشکلات داخلی شرکت، قرارداد کلوت اتوماتیک بنده در 20 آبان ثبت شده و عملاً هفته ها وضعیت خرید من بلاتکلیف بوده است».

این مشتری در ادامه گفت: «پس از اینکه از این ناهماهنگی مطلع شدم، نارضایتی خود را به CRM شرکت اعلام کردم و از آن روز تا به چند هفته پیش می گفتند که کلوت اتوماتیک شما این ماه تحویل داده می شود. اما در آخرین پیگیری ها هم کارشناس CRM مکث موتور به بنده گفت که در خرداد هم نمی توانیم به شما خودرویی تحویل بدهیم و همچنان باید منتظر باشید. طی این فرایندهای پیگیری، هیچگاه مدیران و کارشناسان این شرکت خودروساز رفتار مناسبی را با بنده به عنوان یک مشتری شاکی نداشته اند».

بررسی های خبرنگار آخرین خودرو نشان می دهد که تعداد زیادی از کامنت های نارضایتی مشتریان مکث موتور در صفحه اینستاگرام این شرکت خودروساز خصوصی بدون پاسخ مانده و گویا این شرکت با مشکل شدیدی در بحث تامین خودرو برای پاسخ به تعهدات مواجه است. نکته مورد بررسی در این گزارش نشان می دهد که یک مشتری مکث موتور، عملاً طی یک سال گذشته هیچ پاسخ شفافی را برای تحویل خودرویش دریافت نکرده و با اعتماد به نشان گروه صنعتی ماموت و سابقه عرضه فولکس واگن، اقدام به خرید از مکث موتور کرده است. 

باید در پایان یادآور شد امروز تنها مکث موتور نیست که در تحویل خودرو به مشتریانش تاخیر دارد و شرکت های خودروساز دیگری چون مدیران خودرو، کرمان موتور، فردا موتورز، سایپا، ایران خودرو، سانیار موتور و... تاخیرهای کم و زیادی را در پرونده کاری خود دارند.
رسانه آخرین خودرو آمادگی آن را دارد تا بر اساس اصول اخلافی و حرفه ای پاسخ شرکت مکث موتور را در خصوص عدم تحویل خودروهای کلوت منتشر کند.

نویسنده: محمدرضا پاداش


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط