چهارشنبه 04 مهر 1403 - 18:45

کد خبر 83086

چهارشنبه 17 خرداد 1402 - 17:01:00


«هوندا Elevate»، شاسی بلند جدید بازار هند


آخرین خودرو/ هوندا Elevate جدیدترین کراس اوور هوندا برای بازار هند است که به تازگی معرفی شده و قرار است به بازارهای هدف دیگر هم بیاید.

تلاش خودروسازان دنیا برای حضور با مدل ها مختلف در بازار های هدف مختلف بسیار جالب است. در حال حاضر هوندا در بازارهای هدف مختلف کراس اوورهای HR-V، ZR-V و BR-V را دارد و حالا با توجه به شرایط بازار هند، مدل جدید Elevate را در این کشور عرضه می کند. این خودرو در ابتدا با پیشرانه بنزینی به بازار پرجمعیت ترین کشور جهان می آید و سه سال بعد نسخه برقی آن هم به تولید خواهد رسید.

ابعاد و مشخصات فنی هوندا Elevate
هوندا Elevate در رده کراس اوور های متوسط بازار هند قرار می گیرد اما در رده بندی های بازار اروپا این کراس اوور بین رده ساب کامپکت و کامپکت دسته بندی می شود. این خودرو 4,312 میلیمتر طول، 1,790 میلیمتر عرض، 1,650 میلیمتر ارتفاع و فاصله محوری 2,650 میلیمتری دارد. طراحی این کراس اوور خشن و نسبتا عضلانی انجام شده و هوندا ادعا می کند که Elevate در رده خودش بیشترین میزان فضای بار را در عقب دارد و همچنین با امکانات ایمنی خوبی (نسبت به استاندارد های بازار هند) عرضه می شود. 

زیر کاپوت این شاسی بلند یک پیشرانه 1.5 لیتر تنفس طبیعی با فناوری i-VTEC را داریم که توان تولید نهایت قدرت 119 اسب بخار و نهایت گشتاور 145 نیوتن متر را دارد. برای این خودرو جعبه دنده های 6 سرعته دستی و اتوماتیک CVT قابل سفارش است که در هر دو قدرت به محور جلو منتقل می شود.

امکانات هوندا Elevate
اگرچه هوندا Elevate یک خودروی اقتصادی برای یک بازار ارزان پسند است اما در نسخه فول آن امکانات خوبی ارائه می شود. در نسخه فول این کراس اوور امکاناتی مثل سانروف، دوربین و سنسور پارک عقب، کروز کنترل تطبیق پذیر، شارژر بیسیم، صفحه نمایش 10.25 اینچی لمسی، تهویه اتوماتیک، دریچه تهویه ردیف عقب و... را داریم که این کراس اوور را در بازار هند به یک خودروی مدرن و پیشرفته بدل می کند.

قرار است سفارش گذاری برای این خودرو از ماه آینده آغاز شود و قیمت آن هم در همان زمان اعلام خواهد شد. البته نباید انتظار قیمت بالایی هم از این خودرو داشته باشیم چراکه بازار در حال توسعه هند یک بازار اقتصادی پسند است و همیشه قیمت رقابتی المانی مهم در موفقیت خودروها در این بازار بوده است. 

نویسنده : محمدرضا پاداش



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط