جمعه 06 مهر 1403 - 01:27

کد خبر 85398

شنبه 20 خرداد 1402 - 08:01:00


انتشار تصاویر فیس‌لیفت «کیا پیکانتو» با طراحی تهاجمی‌


پدال/ از فیس‌لیفت کیا پیکانتو مدل ۲۰۲۴ تصاویری در فضای مجازی افشا شده که تغییراتی بزرگ و طراحی بسیار تهاجمی‌تر از قبل را نشان می‌دهد.

تصاویری از فیس‌لیفت کیا پیکانتو مدل ۲۰۲۴ در فضای مجازی افشا شده که تغییرات بزرگی را در ظاهر این هاچ‌بک کوچک کره‌ای نشان می‌دهد. پیکانتوی جدید دماغه‌ای بسیار مربعی‌تر پیدا کرده که برای چنین خودروی کوچکی کمی بیش‌ازحد تهاجمی و اغراق‌شده به نظر می‌رسد. چراغ‌های جلو نیز با فرمی سه‌گوش و عمودی طراحی شده‌ و توسط یک نوار کرومی به هم متصل شده‌اند. کمی پایین‌تر نیز یک ورودی هوای بسیار بزرگ مستطیلی جلب‌توجه می‌کند.

در عقب فرم کلی چراغ‌های عمودی تا حدودی شبیه قبل است اما حالا با یک نوار LED به هم متصل شده‌اند. سپر جدید هم تکمیل‌کنندهٔ تغییرات بخش عقبی این محصول کوچک کیا است. همچنین تصاویری که از این خودرو منتشر شده متعلق به نسخهٔ اسپرت GT-Line است که از ویژگی‌هایی مثل دیفیوزر عقب بهره می‌برد. در داخل خودرو، صفحه آمپر دیجیتالی جدیدی دیده می‌شود که هنوز نمی‌دانیم فقط مخصوص تیپ‌های بالایی است یا در همهٔ تیپ‌ها ارائه می‌شود.

فعلاً از مشخصات فنی این خودرو هم خبر نداریم و نمی‌دانیم کیا در پیشرانه‌های پیکانتو تغییری ایجاد کرده است یا نه. این هاچ‌بک کوچک هم‌اکنون با سه موتور مختلف در اروپا به فروش می‌رسد که شامل ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی با ۶۷ اسب بخار قدرت، ۱ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۰۱ اسب بخار قدرت و ۱.۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۸۴ اسب بخار قدرت می‌شود.

نسل کنونی کیا پیکانتو که اشتراکات فراوانی با هیوندای i10 دارد، برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ رونمایی شد. این خودرو ارزان‌ترین محصول کیا در بازارهای اروپایی محسوب می‌شود و تغییراتی که طی این فیس‌لیفت تجربه کرده است ظاهر آن را با محصولات جدید برند کره‌ای مثل اسپرتیج، نیرو و EV9 هماهنگ می‌کند.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط