چهارشنبه 04 مهر 1403 - 22:52

کد خبر 27732

سه‌شنبه 29 فروردین 1402 - 16:55:00


اولین ناو پهپادبر ترکیه در معرض دید عموم قرار گرفت


فارس/ ترکیه دوشنبه (۱۷ آوریل) از کشتی تهاجمی آب خاکی خود که برای حمل هواپیماهای سبک و پهپادهای نظامی ساخته شده، رونمایی کرد. ترکیه این ناو را به مدت یک هفته در استانبول در معرض نمایش عموم قرار داده است. 

کشتی  TCG Anadolu که ۲۳۱ متر طول و ۳۲ متر عرض دارد، می‌تواند بالگردهای جنگی و پهپادهای نظامی و همچنین تا ۹۴ خودرو از جمله ۱۳ تانک را در خود جای دهد.

به گزارش یورو نیوز، رجب طیب اردوغان که در مراسم رونمایی از این کشتی شرکت داشت، گفت: کشتی جدید به ترکیه اجازه می‌دهد عملیات‌های نظامی و بشردوستانه را در صورت لزوم در چهار گوشه جهان انجام دهد. 

وی افزود: TCG Anadolu که مورد بهره برداری قرار گرفت، اولین کشتی جنگی جهان در زمینه خود است که بزرگترین و سنگین‌ترین بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین می‌توانند روی آن فرود آیند و از آنجا بلند شوند. 

 

ترکیه که عضو ناتو است در سال‌های اخیر صنعت دفاعی خود را به شکلی قابل توجه توسعه داده و اوکراین از پهپادهای بیرقدار ساخت ترکیه در تقابل خود با روسیه استفاده می‌کند. به گزارش یورو نیوز، از این پهپادها همچنین در جمهوری آذربایجان و لیبی استفاده شده است. 

چین سال گذشته از اولین پهپادبر نظامی خود رونمایی کرد که نشان‌دهنده اهمیت روزافزودن هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ‌های مدرن است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط