یک‌شنبه 10 تیر 1403 - 19:00

کد خبر 534080

جمعه 08 تیر 1403 - 08:36:12


بزیک: رفتارهای بیرانوند لوث و تکراری شده است


میزان/پیشکسوت فوتبال و بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: پرسپولیس جام نخبگان آسیا را در پیش دارد و با توجه به انتظارات هواداران باید بیش‌تر از این‌ها برای انتخاب سرمربی تحقیق می‌کردند.
ادموند بزیک با اشاره به اینکه هواداران حق دارند در رابطه با انتخاب گاریدو به عنوان سرمربی گلایه داشته باشند، اظهار داشت: به نظر من باید بیش‌تر از این‌ها برای انتخاب سرمربی تحقیق می‌کردند، چون باشگاه بزرگ پرسپولیس جام نخبگان آسیا را در پیش دارد و طی فصول اخیر عناوین قهرمانی لیگ برتر را درو کرده و قطعاً انتظار هواداران روز‌به‌روز بالاتر می‌رود و نباید بگذاریم باشگاه افت کند.
وی ادامه داد: با این حال همیشه نام مربی مهم نیست و ممکن است همین گاریدو عملکرد خوبی داشته باشد؛ به هر حال او یک مربی خارجی و حرفه‌ای است و ممکن است در فوتبال ایران بتواند موفق باشد، اما به هر حال گزینه‌ای مانند ماترازی بهتر از گاریدو بود. در مجموع نباید با نام‌ها بازی و ریسک کنند تا هواداران و پیشکسوتان با انتخاب‌هایشان شگفت‌زده شوند، چون در روز‌های گذشته اسامی دیگری می‌شنیدیم.
بزیک با بیان اینکه در وضعیت کنونی مربی خارجی برای پرسپولیس بهتر است و اکنون باید منتظر عملکرد گاریدو باشیم، تصریح کرد: نظر شخصی من حضور مربی خارجی است زیرا در شرایط کنونی وضعیت برای مربیان داخلی دشوار است و منجر به نابودی آن‌ها می‌شود. مربی خارجی با فضای فوتبال داخلی آشنا نیست و خیلی وقت‌ها همین آشنا نبودن یا احترام بیش‌تر به مربیان خارجی، باعث می‌شود کار راحت‌تری در باشگاه‌ها داشته باشند.
سقف قرارداد فوتبال ایران را ضعیف و حریفان را قوی‌تر می‌کند 
بازیکن اسبق باشگاه پرسپولیس ادامه داد: از یک طرف هم به باشگاه حق می‌دهم، چون با این قانون سقف قرارداد برای باشگاه‌های لیگ برتر، باعث شده‌اند به دنبال مربی ۲ میلیون دلاری نرویم و به دنبال مربیان پایین‌تر از حقوق یک میلیون دلار باشیم.
بزیک افزود: من مخالف قانون سقف قرارداد باشگاه‌های لیگ برتر هستم چون این قانون باعث می‌شود به دنبال بازیکنان درجه ۲ و درجه ۳ بگردیم و کیفیت فوتبال ما پایین بیاید. در همین حال کشور‌های عربستان، امارات و قطر به واسطه حضور بازیکنان تراز اول دنیا با سرعت بیش‌تری در فوتبال آسیا پیشرفت می‌کنند.
باشگاه‌ها به علت آپشن‌های قرارداد بازیکنان ثبات ندارد
بزیک در واکنش به جدایی تعدادی از بازیکنان باشگاه پرسپولیس و آغاز نوار جدایی‌ها، عنوان کرد: کدام باشگاه در فوتبال ایران ثبات دارد؟ آپشن‌هایی در قرارداد‌ها وجود دارد که به نفع بازیکنان است. من در آن زمان و در ۲ سال اولی که در پرسپولیس بازی کردم به صورت قرضی در تیم بودم زیرا باشگاه اصلاً برای جدایی من و پیوستن به پرسپولیس به راحتی رضایت نمی‌داد. الان قدرت باشگاه‌ها پایین آمده زیرا بازیکنان آپشن‌های خاصی برای حق فسخ در قراردادشان دارند و علاوه بر آن کمی از انصاف دور شده‌اند.
وی در ادامه گفت: بازیکن وقتی می‌بیند باشگاه‌ها به شدت دنبالشان هستند و هر چه بگویند چشم می‌شنوند آپشن‌های عجیب و غریبی می‌گذارند و به راحتی فسخ می‌کنند. مدیران عامل باشگاه‌ها صرفاً نباید فقط به فکر جذب بازیکن و شانتاژ خبری باشند و باید آینده او و باشگاه را هم در نظر بگیرند.
جدایی بیرانوند؟ باید احترام هواداران پرسپولیس حفظ شود
بزیک  مبنی بر اینکه جدایی حاشیه‌دار بیرانوند باعث خشمگین شدن هواداران پرسپولیس شده و نظر او به عنوان پیشکسوت این باشگاه در رابطه با تکراری شدن این اتفاقات چیست، گفت: چه بگویم... واقعاً حرفی برای گفتن درباره این نوع رفتارهای او ندارم! در دوران کرونا شاهد بودیم فوتبال بدون هواداران هیچ جذابیتی ندارد؛ اگر باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال دارای هواداران میلیونی نبودند تفاوتی با دیگر باشگاه‌های فوتبال تهران نداشتند. این هواداران هستند که تفاوت‌ها را تعیین می‌کنند و قطعاً لایق احترام بیشتری هستند.
وی تاکید کرد: اگر روراست‌تر صحبت کنیم، اگر هوادار نباشد پرسپولیسی هم وجود ندارد و لازم است احترام متقابل میان بازیکنان و هواداران وجود داشته باشد. البته بازیکن هم حق دارد، اما نباید هر سال تمام این کارهایشان را تکرار کنند. اگر می‌خواهد جدا شود بگوید می‌روم و بازی در نیاورد زیرا این مسئله دیگر لوث و تکراری شده است. بیرانوند و بقیه بازیکنان باشگاه باید این را بدانند که پرسپولیس با هوادارانش زنده است و آن‌ها از همه مهم‌تر هستند.
برای نسل فعلی فوتبال مبلغ قرارداد مهم‌ترین مسئله است
پیشکسوت فوتبال ایران تاکید کرد: در نسل‌های گذشته فوتبالیست‌ها از فوتبال لذت می‌بردند، اما متأسفانه در نسل فعلی و به دلایل مختلف، بازیکنان صرفاً منتظر به پایان رسیدن فصل و ثبت قرارداد جدید و کسب درآمد و پول بیش‌تر هستند. آن موقع‌ها فوتبال را با عشق بیش‌تری بازی می‌کردند و اکنون مشکلات اقتصادی باعث شده بازیکنان هم اهمیت بیش‌تری به پول بدهند.
بزیک در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من بازیکنان پرسپولیس، چه آن‌هایی که جدا شده‌اند و چه آن‌هایی که در حال جدایی هستند باید کمی خویشتن‌داری را هم ملاک کارشان قرار دهند، زیرا درآمدشان بالاست و برخی اوقات باید به عشق هوادار از یک‌سری مواضع و انتظارات بیش از حدشان کوتاه بیایند؛ البته اگر عاشق پرسپولیس و هوادارنشان هستند و این ادعا را دارند!


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط