یک‌شنبه 10 تیر 1403 - 19:34

کد خبر 534231

جمعه 08 تیر 1403 - 10:03:16


بازرس کل رژیم صهیونیستی: آماده جنگ در شمال نیستیم


ایسنا/ بازرس کل رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به نخست‌وزیر این رژیم تاکید کرد اسرائیل آماده جنگ در شمال نیست.

«ماتانیاهو انگلمن» در نامه‌ای به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم اعلام کرد: در صورت وقوع جنگی در شمال، اسرائیل آماده خارج کردن ساکنان نیست. ناهماهنگی و اختلافات در کابینه که از یک دوره طولانی ادامه داشته است، باید پایان یابد. ما به یک اقدام یکپارچه و منظم نیاز داریم.

طبق گزارش المیادین، این اظهارات در حالی ایراد می‌شود که مقاومت لبنان به هدف قرار دادن نیروهای اشغالگر و پایگاه‌هایشان در شمال اراضی اشغالی در راستای حمایت از غزه و پاسخ به تجاوزات ژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در جنوب لبنان ادامه می‌دهد.

حزب‌الله لبنان تأکید دارد که تا زمان توقف جنگ غزه، به عملیات‌هایش علیه ارتش رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.

در این راستا «دیوید شنکر» معاون سابق وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک گفت: حزب‌الله به نظر راحت و آسوده می‌رسد و عجله‌ای برای دادن امتیازی به اسرائیل ندارد. در حالی که اسرائیل در معرض فشارهایی برای تغییر وضعیت کنونی در جنوب لبنان و تسهیل بازگشت شهرک نشینان به شمال قرار دارد.

پیشتر روزنامه فایننشال تایمز انگلیس گزارش داد: مسئولان آمریکایی به تل‌آویو نسبت به محدود بودن قدرت آن برای دفاع از خودش در صورت وقوع جنگ با حزب‌الله لبنان هشدار داده‌اند. آنها به مقامات اسرائیلی تاکید کرده‌اند که حزب الله لبنان یکی از مسلح‌ترین گروه‌های «غیردولتی» در جهان است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط