یک‌شنبه 10 تیر 1403 - 21:10

کد خبر 534387

جمعه 08 تیر 1403 - 11:36:16


«سینما بی‌پول» و «رد پا» راهی ایتالیا شدند


ایسنا/ فیلم‌های کوتاه «سینما بی پول» و «ردپا»  راهی جشنواره‌ای در ایتالیا شدند.
فیلم‌های کوتاه «سینما بی‌پول» به کارگردانی علی عارف‌نسب و از تولیدات حوزه هنری سمنان و«رد پا» به کارگردانی مصطفی اعلمی از تولیدات باشگاه فیلم رویش، محصول مرکز فیلم جوان سوره به بخش مسابقه بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «تریست» (Trieste ShorTS International Film Festival(ShorTS IFF)) کشور ایتالیا راه یافتند.این جشنواره امسال پذیرای ۱۱۷ اثر از ۵۰ کشور از سراسر جهان است که در 6 بخش به رقابت می‌پردازند. فیلم‌های کوتاه «سینما بی‌پولی» و «رد پا» به همراه ۲۱ اثر کوتاه دیگر در بخش ShorTS Express حضور دارند.
هدف جشنواره «تریست» ترویج سینمای جوان در سطح جهانی با برنامه‌ای غنی و متنوع برای محتوای فیلم‌هاست. این جشنواره همچنین در زمینه فعالیت‌های فرهنگی مانند کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی و رویدادهای ویژه برای پیوند بین استعدادهای جوان و تیم متخصصان تلاش می‌کند.

در هر دوره برگزاری جشنواره هدف این است که فیلم‌های کوتاه و متعلق به سینمای مستقل را برای مخاطبان گسترده و به ویژه به جوانان ارائه کند.
امسال بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تریست از ۲۸ ژوئن تا ۶ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۸  تا ۱۶ تیرماه در شهر تریست کشور ایتالیا برگزار می‌شود.
پخش بین‌الملل این فیلم‌های کوتاه به عهده مرکز بین الملل سوره است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط