یک‌شنبه 10 تیر 1403 - 21:50

کد خبر 534509

جمعه 08 تیر 1403 - 12:58:27


بهترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۴ کدامند؟


تجارت نیوز/ «واحد اطلاعات اکونومیست» ۱۷۳ شهر را در سراسر جهان بر اساس پنج عامل مهم از جمله مراقبت‌های بهداشتی، فرهنگ و محیط زیست، ثبات، زیرساخت‌ها و آموزش در سال ۲۰۲۴ رتبه‌بندی کرد.

▪️وین که یکی از زیباترین شهرهای جهان برای بازدید شناخته می‌شود، می‌تواند مکانی بی نظیر برای زندگی نیز باشد. این شهر اتریشی بار دیگر در رتبه‌بندی سالانه «واحد اطلاعات اکونومیست» به عنوان قابل زندگی‌ترین شهر جهان شناخته شد. بر این اساس، وین برای سومین سال متوالی در صدر فهرست قرار گرفت وعالی‌ترین امتیازات را در چهار مورد از این پنج مورد دریافت کرد. امتیاز این شهر در حوزه فرهنگ و محیط زیست به دلیل فقدان آشکار رویدادهای ورزشی پایین‌تر بود.

▪️پس از پایتخت اتریش، یک پایتخت دیگر اروپایی یعنی شهر کپنهاگ دانمارک جایگاه دوم خود را حفظ کرد و زوریخ سوئیس نیز از رتبه ششم به جایگاه سوم فهرست صعود کرد. ملبورن استرالیا که سال گذشته در رتبه سوم قرار داشت، چهارمین شهر خوب دنیا لقب گرفت و دو شهر کلگری کانادا به همراه ژنو سوئیس در جایگاه پنجم قرار گرفتند. دو شهر ونکوور کانادا و سیدنی استرالیا نیز به طور مشترک در رده هفتم قرار گرفتند. اوساکای ژاپن و اوکلند نیوزیلند با قرار گرفتن در جایگاه نهم مجموعا فهرست ده‌ شهر برتر جهان را تکمیل کردند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط