یک‌شنبه 10 تیر 1403 - 22:52

کد خبر 534623

جمعه 08 تیر 1403 - 14:21:44


اعتراض شدید نایب قهرمان کشتی المپیک از محرومیتش


میزان/ ماگومد حبیب کادی ماگمدوف کشتی‌گیر داغستانی گفت: دلیل محرومیتم از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را نمی‌دانم.
 ماگومدحبیب کادی ماگمدوف، دارنده مدال نقره المپیک توکیو و عضو تیم ملی کشتی آزاد بلاروس که از سوی کمیته بین المللی المپیک برای حضور در بازی‌های پاریس پذیرفته نشد، در مصاحبه‌ای  در مورد احساساتش صحبت کرد و برنامه‌های خود را برای این مسابقات به اشتراک گذاشت.
ماگومدحبیب کادی ماگمدوف کشتی‌گیر داغستانی گفت: ناراحت هستم، آنچه بیش از همه آزار دهنده است این است که من خودم نمی‌دانم چرا تعلیق شدم. IOC حق دارد یک ورزشکار را از بازی‌ها کنار بگذارد، اما آیا ما ورزشکاران حق نداریم دلیل آن را بدانیم؟ به هر حال، ما ده‌ها سال در ورزشگاه عرق ریختیم، موانع مختلف را پشت سر گذاشتیم و بسیاری از چیز‌ها را از خود دریغ کردیم تا در المپیک اجرا کنیم. اکنون در یک قدمی هدف اصلی، بدون هیچ توجیهی متوقف شده‌ایم. به نظر می‌رسد که «بازی‌های باز برای همه» به «بازی‌های باز برای تعداد کمی از منتخبین IOC» تبدیل شده است.
وی درباره این سوال که آیا در مورد دلایل محرومیت خود حدسی زده است، گفت: مطلقا هیچ، من هرگز نماینده مدارس ورزشی زیر مجموعه نهاد‌های نظامی یا انتظامی نبودم، در هیچ اقدامی شرکت نکرده‌ام، همیشه از سیاست دور بوده‌ام و به کار خود، تمرینات و مسابقات نزدیک‌تر بوده‌ام. تمام اسناد مربوط به جایی که در طول دوران حرفه‌ای ام تمرین کردم، برای چه کسانی مسابقه دادم به IOC فرستاده شد، اما در نهایت نتیجه را خودتان می‌بینید.
قهرمان اروپا درباره اینکه کشتی را ادامه خواهد داد یا خیر، اظهار کرد: بله حتماً، من در مجموع از وضعیت فعلی بسیار ناامید هستم، اما در عین حال عاشق کشتی هستم که بیش از نیمی از عمرم را برای آن گذاشته‌ام. به احتمال زیاد برای مسابقات جهانی آتی در رده‌های غیر المپیکی در وزن ۷۹ کیلوگرم آماده خواهم شد. هنوز مدالی از این مسابقات ندارم.
یادآور می‌شویم که ماگومد حبیب کادی ماگمدوف کشتی گیر داغستانی در اوایل فروردین‌ماه در مسابقات انتخابی اروپا در باکو جواز وزن ۷۴ کیلوگرم المپیک را کسب کرد، اما در فهرست ورزشکاران با وضعیت خنثی (AIN) پذیرفته شده در بازی‌های ۲۰۲۴ که در سایت IOC منتشر شد، قرار نگرفت.
۲ روز قبل، فدراسیون کشتی بلاروس گزارش داد که پس از بررسی مجدد پرونده‌های شخصی هر ورزشکار، با در نظر گرفتن استدلال‌های ارائه شده توسط کمیته ملی المپیک، کمیته بین‌المللی المپیک همچنان تصمیم خود مبنی بر حذف کشتی‌گیران مطرح این کشور از المپیک را تایید کرد.
رقابت‌های کشتی در بازی‌های المپیک روز‌های ۵ تا ۱۱ مردادماه برگزار می‌شود.
با توجه به محرومیت کادی ماگمدوف از المپیک، در ادامه نتایج مسابقات انتخابی اروپا، سهمیه المپیک به فرانک چامیزو رسید.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط