دوشنبه 11 تیر 1403 - 00:27

کد خبر 534865

جمعه 08 تیر 1403 - 17:48:20


مجله تایم با استارتاپ‌های هوش مصنوعی OpenAI و ElevenLabs وارد همکاری می‌شود


دیجیاتو/ حالا OpenAI برای آموزش مدل‌های خود می‌تواند از مقالات تایم استفاده کند و TIME نیز از ابزارهای آن بهره خواهد برد.

مجله معتبر تایم (TIME) که 101 سال پیش توسط «هنری لیوس» تاسیس شد، ظاهراً مذاکراتی را برای همکاری با OpenAI و ElevenLabs، دو استارتاپ مهم حوزه هوش مصنوعی آغاز کرده است.

طبق گزارش VentureBeat، تایم همکاری خود با OpenAI، خالق ChatGPT و مدل‌های هوش مصنوعی دیگری از جمله DALL-E 3 را آغاز کرده است. درست مانند سایر همکاری‌هایی که OpenAI با نشریات دیگر انجام داده است، این شراکت نیز باعث می‌شود تا غول هوش مصنوعی به محتوای فعلی و آرشیوشده تایم برای تقویت و آموزش مدل‌های خود دسترسی داشته باشد.

در مقابل، مدل‌های OpenAI مانند ChatGPT زمانی که از محتوای تایم استفاده کنند، به آن لینک خواهند داد. علاوه بر این، تایم به ابزارها و مدل‌های جدید OpenAI دسترسی خواهد داشت که می‌تواند در مسیر روزنامه‌نگاری و تلاش‌های تجاری خود از آن‌ها استفاده کند.

در بیانیه TIME نوشته شده است:

«این همکاری همچنین باعث می‌شود TIME برای توسعه محصولات جدید خود به فناوری OpenAI دسترسی پیدا کند و فرصتی برای ارائه بازخوردهای حیاتی و به‌اشتراک‌گذاشتن برنامه‌های کاربردی عملی خود برای اصلاح و ارتقای روزنامه‌نگاری در ChatGPT و سایر محصولات OpenAI و شکل‌دادن تجربیات خبری آینده داشته باشد.»
این هشتمین همکاری OpenAI با نشریات محسوب می‌شود. پیش از این فایننشال تایمز و شرکت رسانه‌ای News Corp که مالک وال‌استریت‌ژورنال، نیویورک‌پست، دیلی‌تلگراف است، قراردادهای مشابهی را امضا کرده‌اند.

همکاری مجله تایم با ElevenLabs

علاوه بر OpenAI، استارتاپ ElevenLabs که در زمینه شبیه‌سازی صدا با هوش مصنوعی تخصص دارد نیز اعلام کرده که با تایم وارد همکاری شده است. با وجود این همکاری، تایم در مطالب خود می‌تواند از ابزار Audio Native استفاده کند که مقالات را به‌طور خودکار با استفاده از صداهای تولید‌شده توسط هوش مصنوعی می‌خواند.

ElevenLabs در بیانیه خود می‌گوید که از سال 2023 همراه با تایم در حال آزمایش این فناوری بوده است، اما از این هفته این ویژگی به‌طور رسمی در برخی مقالات منتخب استفاده شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط