دوشنبه 11 تیر 1403 - 00:22

کد خبر 534888

جمعه 08 تیر 1403 - 18:09:23


این دوربین دوچشمی هوشمند می‌تواند هزاران ستاره را شناسایی کند


زومیت/ دوربین دوچشمی Envision، امکان تماشای هزاران ستاره و اجرام آسمانی را با کمک فناوری واقعیت افزوده فراهم می‌کند.
 
شرکت Unistellar که با تلسکوپ‌های هوشمند خود شناخته می‌شود، حالا با دوربین دوچشمی Envision پا به عرصه‌ی دیگری گذاشته است. این محصول شباهت‌هایی به دوربین Optik AX Visio سواروفسکی دارد که ابتدای سال جاری معرفی شد، اما به‌جای تشخیص پرندگان و حیوانات، Envision از فناوری واقعیت افزوده (AR) برای شناسایی و نمایش اطلاعات بیش‌از یک میلیون نقطه‌ی دیدنی منحصربه‌فرد ازجمله کوه‌ها، مسیرهای پیاده‌روی و غیره و همچنین بیش‌از ۲۰۰ هزار جرم آسمانی در شب استفاده می‌کند.

شرکت فرانسوی Unistellar کار خود را یک‌دهه پیش با تلسکوپ‌های هوشمندی که امکان خودکارسازی فرایند پیداکردن و عکاسی از اجرام آسمانی مانند ستارگان و سیارات را فراهم می‌کردند، آغاز کرد. حالا آن‌ها موفق شده‌اند فناوری مذکور را در قالب دوربین دوچشمی با لنزهای ۵۰ میلی‌متری نیکون که به سیستم نمایش واقعیت افزوده مجهز شده است قرار دهند. این سیستم به‌طور لحظه‌ای اطلاعات زمینه‌ای و مرتبط با آنچه که در حال مشاهده‌اش هستید روی دید شما قرار می‌دهد.

دوربین دوچشمی Envision بی‌شک محصولی نوآورانه محسوب می‌شود، اما Unistellar برای ساخت اولین نمونه‌های اولیه‌‌ی خود در سال آینده، روی کمپین تأمین مالی جمعی در کیک‌استارترز حساب باز کرده است و انتظار می‌رود تحویل این دوربین‌ها به مشارکت‌کنندگان کمپین تا اواخر سال ۲۰۲۵ طول بکشد.

دوربین دوچشمی Envision ازطریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می‌شود و موقعیت کاربر را با استفاده از GPS و سایر حسگرهای دستگاه تعیین می‌کند. اپلیکیشنی اختصاصی، اطلاعات را از پایگاه‌ داده‌ی آنلاین در اختیار این دوربین قرار می‌دهد که شامل میلیون‌ها نقشه‌نگاری از کوه‌ها، تپه‌ها، مسیرها، نقاط دیدنی، منابع آب، ستاره‌ها، کهکشان‌ها و سایر اجرام آسمانی است. البته کاربرانی که قصد رفتن به مناطق دورافتاده را دارند، باید قبل از حرکت نقشه‌ها و داده‌های آفلاین را دانلود کنند.

باتری دوربین Envision در استفاده‌ی مداوم پنج ساعت دوام می‌آورد. به‌هر حال، درصورت تمام‌شدن باتری، همچنان می‌توان از این محصول به‌عنوان دوربین دوچشمی معمولی استفاده کرد.

Unistellar ویژگی کاربردی جالبی روی Envision ارائه می‌دهد. با دستگاه مذکور، کاربر می‌تواند روی سوژه‌ای خاص زوم کند و سپس دوربین را به فرد دیگری بدهد. با اینکار، فرد دوم جهت‌یاب‌هایی را مشاهده خواهد کرد که او را به‌سمت همان هدف هدایت می‌کنند.

قیمت دوربین دوچشمی Envision برای افرادی که آن را پیش‌خرید کنند ۷۰۰ دلار و پس‌از عرضه ۱٬۲۰۰ دلار تعیین شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط