دوشنبه 11 تیر 1403 - 02:35

کد خبر 535139

جمعه 08 تیر 1403 - 22:08:08


دموکرات‌ها در تلاش برای مهار عملکرد «ضعیف» بایدن در مناظره با ترامپ


باشگاه خبرنگاران/ یکی از اهداکنندگان حزب دموکرات عملکرد بایدن را به منزله «رد صلاحیت» تلقی کرده و پیش‌بینی کرد درخواست جایگزینی او با یک نامزد دیگر مطرح شود.
 

خبرگزاری رویترز گزارش داد که متحدان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تلاش هستند تا پیامد‌های عملکرد ضعیف او را در اولین مناظره ریاست جمهوری مقابل دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان مهار کنند.

به گزارش این خبرگزاری، کارزار انتخاباتی بایدن امیدوار بود که او در مناظره قوی ظاهر شود تا نگرانی رای‌دهندگان در خصوص سن و سال و فراموشی‌های اخیر او از بین برود. در عوض بایدن با صدایی که گاهی اوقات می‌گرفت و چندین جمله نامفهوم و نیمه تمام ظاهر شد.

 یکی از اهداکنندگان حزب دموکرات که نخواست نامش فاش شود، عملکرد او را به منزله «رد صلاحیت» تلقی کرده و پیش‌بینی کرد که برخی دموکرات‌ها در ماه اوت درخواست کناره‌گیری او و جایگزینی یک نامزد دیگر را دوباره بررسی کنند. 

اما یکی از استراتژیست‌های ارشد دموکرات نیز می‌گوید که خروج یک رئیس جمهور فعلی در اواخر چرخه انتخابات بی‌سابقه است، هر چند که درخواست‌هایی برای انجام این کار مطرح شده است. 

همچنین مصاحبه رویترز با رای‌دهندگان خاکستری نیز نشان می‌دهد شب گذشته، شب خوبی برای بایدن نبوده است. آنها نحوه حضور بایدن را «ضعیف و شرم‌آور» و تماشای مناظره را «دشوار» توصیف کردند. 

دو مقام کاخ سفید در اواسط مناظره مدعی شدند که بایدن سرما خورده است، اما این فقط نشان دهنده نگرانی دستیاران از عملکرد او بود. کامالا هریس، معاون بایدن نیز در توجیه او گفت که سابقه وی در ۳ سال و نیم گذشته به عنوان رئیس جمهور بیش از یک رویداد ۹۰ دقیقه‌ای است. 

از سوی دیگر ترامپ نیز با توجه به محکومیت ماه گذشته در نیویورک با سوالاتی در مورد میزان آماده بودن برای ریاست جمهوری مواجه است.

رویترز در انتها می‌نویسد که هیچ یک از کاندیدا‌ها محبوب نیستند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد شهروندان آمریکا از دو گزینه‌ای که پیش رو دارند راضی نبوده‌اند. در همین حال این کشور به شدت قطبی شده و اکثریت رای دهندگان ابراز نگرانی کرده‌اند که پس از اعلام نتایج ممکن است دوره‌‌ای از از خشونت‌ها آغاز شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط