سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 19:58

کد خبر 640497

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 17:26:58


آغاز برنامه‌های روز حافظ با اجرای تئاتر لسان الغییب


صدا و سیما/ با اجرای تئاتر لسان الغییب در روز ششم مهر برنامه‌های هفته فرهنگی هنری حافظ آغاز می‌شود.

حمیدرضا قانعی، مدیر کل فرهنگ‌وارشاد اسلامی فارس گفت: برنامه‌های بزرگداشت حافظ شیرازی از ششم مهر و با اجرای تئاتر لسان الغییب آغاز می‌شود و تا ۲۰ مهر و همزمان با بزرگداشت خواجه اهل راز ادامه می‌یابد.
قانعی افزود: این تئاتر که برگرفته از اشعار نغز خواجه حافظ شیراز‌ی است به کارگردانی حاتمی و با حضور بازیگرانی از تهران و شیراز اجرا می‌شود.
قانعی رونمایی از آلبوم موسیقی با عنوان "خلوت نشین" با آهنگسازی و خوانندگی هنرمندان شیرازی و رونمایی از بازی "رندو" با اشعار حافظ برای رده‌های سنی نوجوانان و جوانان را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.
حسام پور، حافظ شناس و دبیر اجرایی برنامه‌های علمی هفته فرهنگی و هنری حافظ هم گفت: "حافظ در گستره جغرافیایی ایران "عنوان برنامه دیگری است که با حضور صاحب نظران و حافظ شناسان از سراسر ایران بخصوص استان‌های فارس، خوزستان، آذربایجان، خراسان، مرکزی و تهران برگزار و در خصوص جایگاه حافظ در آن منطقه خاص جغرافیایی بحث و تبادل نظر می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس هم گفت: با توجه به تقارن هفته حافظ و هفته گردشگری علاوه بر تور‌های گردشگری، برنامه‌های متنوعی در اماکن تاریخی فارس از جمله اجرای موسیقی و نمایش با مضنون اشعار حافظ در تخت جمشید برگزار می‌شود.
در پایان نشست از پوستر یاد روز حافظ هم رونمایی شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط