چهارشنبه 04 مهر 1403 - 10:54

کد خبر 640914

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 08:22:00


افزایش ۱۳/۵ درصدی تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا


فارس/ مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: تولید انرژی خالص نیروگاه شهید سلیمی نکا در ۶ ماه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳.۵ درصد افزایش یافت.

نوراله ادبی فیروزجائی، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با مطلوب توصیف‌کردن وضعیت تولید در ماه شهریور، اظهار کرد: در این ماه افزون بر یک میلیارد و ۷۵ میلیون کیلووات‌ ساعت انرژی خالص تولید شد که نسبت به سال گذشته حدود ۱۶.۵ رشد داشته است.  

وی با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته حدود ۷۵ درصد انرژی تولیدی در واحدهای بخار و بیش از ۲۸ درصد در بلوک سیکل ترکیبی به دست آمد، افزود: در این مدت ۶۱ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه طبق برنامه محقق شد.  

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا یادآورشد: در این ۶ ماه بیش از ۵ میلیارد و ۴۱۰ میلیون و ۹۳۰ هزار کیلووات‌ساعت انرژی خالص در واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.  

ادبی گفت: در راستای بازیابی توان و ارتقاء آمادگی واحدها برای تولید پایدار انرژی در ایام پیک مصرف تابستان، در فصل تعمیرات سال گذشته علاوه بر اجرای ۱۴ برنامه تعمیراتی اعم از میان‌دوره ای، بازدید و نیمه‌اساسی در همه واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی، چندین پروژه رفع محدودیت تولید انجام شده است.  

وی خاطر نشان کرد: از جمله این اقدامات تعویض لوله‌های سقف بویلر واحدهای یک و دو بخار، لایروبی حوضچه آبگیر واحدهای بخار، تهیه و تأمین قطعات مورد نیاز و تعمیرات اساسی پمپ های ۳ و ۶ آب دریا، تمیزکاری و تعمیرات پمپ‌ها، فیلترها (باند و فاین اسکرین) و تجهیزات مسیر خنک‌کاری آب دریا، تعمیر واش پمپ‌ها، تأمین قطعات مربوط به گروه ۲۹ سلها و احیای سیستم آب ژاولسازی انجام شد که پس از سه سال همه پمپ‌های هشت‌گانه آب دریا در مدار قرار گرفتند.

ادبی اضافه کرد: توان عملی تولید واحدهای مذکور در ایام پیک مصرف در مقایسه با تابستان دو سال قبل طی دو مرحله به میزان مجموع ۲۶۰ مگاوات افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا در پایان با تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری هم‌وطنان فهیم در زمینه مدیریت مصرف افزود: در تابستان امسال که از گرم‌ترین تابستان های دهه‌های اخیر بود و تقاضاهای مضاعفی برای تأمین برق موردنیاز سیستم‌های سرمایشی وجود داشت، مسؤولیت خادمان مردم در صنعت برق نیز دوچندان شده بود و لذا کارکنان نیروگاه‌ها باهمت مضاعف و در شرایط بسیار دشوار برای تولید و تأمین بی‌وقفه برق، شبانه‌روز تلاش کردند تاحدامکان چراغ‌خانه ای خاموش نشود و خللی در کار تأمین برق موردنیاز مشترکان به وجود نیاید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط