چهارشنبه 04 مهر 1403 - 10:52

کد خبر 640918

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 08:25:22


هشدار ریزش سنگ در کوهستان‌ها و آب‌گرفتگی معابر مازندران


فارس/ معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی، گفت: احتمال آب‌گرفتگی محلی، جاری‌شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

احمد اسدی، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به صدور هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با شکل‌گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج شاهد رگبار متناوب باران در آسمان مازندران هستیم.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت تا اواخر وقت پنج‌شنبه پنجم مهرماه ادامه دارد، افزود: طی این مدت رگبار باران با رعدوبرق پراکنده، وزش باد نسبتاً شدید موقتی همراه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: طی این مدت ارتفاعات مازندران نیز به‌صورت مه‌آلود خواهد بود.

اسدی با اعلام اینکه این سامانه بارشی کل آسمان مازندران را تحت تأثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: ️ احتمال آب‌گرفتگی محلی، جاری‌شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، ریزش سنگ و کاهش دید در جاده‌ها و محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی با تأکید بر پرهیز از اسکان و برپاکردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌های مازندران، خاطرنشان کرد: خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و سایر اقدامات پیشگیرانه ضروری است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط