شنبه 07 مهر 1403 - 11:49

کد خبر 644267

شنبه 07 مهر 1403 - 09:43:32


آماده‌ترین والیبالیست حال حاضر ایرانی!


ورزش 3/درخشش امین اسماعیل‌نژاد تحسین رسانه‌های لهستانی را به همراه داشت.
  امین اسماعیل‌نژاد قطر پاسور تیم ملی والیبال ایران که فصل اول خود را در پلاس لیگا لهستان می‎‌گذارند تا کنون در تیم اسکرا بلخاتوف خوش درخشیده و توانسته سه بار عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات را کسب کند، این درخشش باعث شد تا رسانه‌های لهستانی به تحسین او بپردازند و او را رهبر بلامنازع لیگ لهستان تا اینجا بدانند.
یکی از رسانه‌های لهستانی در این باره نوشت: "امین اسماعیل‌نژاد یک عملکرد عالی دیگر داشت. او در دیدار مقابل ترفل گدانسک 31 امتیاز به دست آورد و سهم قابل توجهی در پیروزی تیمش داشت. این سومین پیروزی این فصل برای تیم بلخاتوف است.
امین اسماعیل‌نژاد نماینده ایران در اولین حضور خود در لیگ لهستان بار دیگر تاثیری باورنکردنی بر جای گذاشت. این بازیکن تقریبا 28 ساله نقش اصلی را در بلخاتوف و در زمین ایفا کرد. پاسور بیشتر توپ‌ها را به سمت او هدایت کرد. او دو برابر نسبت به ژیگا اشترن دریافت کننده اسکرا پاس دریافت کرد (اسماعیل‌نژاد 48 و اسلوونیایی 24 توپ دریافت کردند). این تعجبی نداشت، زیرا والیبالیست ایرانی با بالاترین بازدهی بازی کرد.
پس از چهار ست بازی، قبل از شروع ست پنجم، بازیکن جدید اسکرا بلخاتوف 28 امتیاز داشت به این معنی است که او بیش یک ست کامل را با حملات خود به دست آورد."
* غلبه بر سد 30 امتیازی
این یک واقعیت است که اگر ست پنجم انجام می‎‌شد، عملا تضمین می‎‌کرد که این ستاره ایرانی از مرز 30 امتیاز عبور کند. این وضعیت زمانی رخ داد که نتیجه 6 بر 5 به نفع اسکرا بود و در نهایت ستاره اسکرابلچاتوف در کل مسابقه 31 امتیاز کسب کرد. اثربخشی و کارایی تهاجمی او نیز قابل توجه است؛ به ترتیب 62 و 54درصد.
یادآور می‌شویم این والیبالیست ایرانی پیش از این صاحب دو بار عنوان MVP یا ارزشمندترین بازیکن میدان بود. او در مسابقات مقابل تیم‌های اولشتین و گورژوف جوایز را دریافت کرد. او به ترتیب 19 و 20 امتیاز برای تیمش در این دیدارها به دست آورد. حالا پس از کسب جایزه سوم مقابل ترفل گدانسک، در رتبه اول رده‌بندی بهترین‌ها است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط