دوشنبه 16 مهر 1403 - 02:54

کد خبر 654538

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 22:40:47


کیفیت خدمات پستی در سمنان افزایش یافت


ایرنا/ مدیرکل پست سمنان گفت: رتبه خدمات کیفی پستی استان نیمسال نخست ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته از جایگاه هجدهم به رده هشتم ارتقاء یافت.

فرامرز روستایی، مدیرکل پست سمنان اعلام کرد: جایگاه خدمات کیفی پستی استان در کشور طی ۶ ماه نخست ۱۴۰۲ بین هجدهم تا بیست و دوم بود که سال ۱۴۰۳ به هشتم ارتقا یافت و هدفگذاری امسال دستیابی به رتبه سوم کشور است.
وی اضافه کرد: خدمات پست اینترنتی در استان سمنان به روزرسانی شد و خدماتی نظیر سرویس پست یافته(مرسوله‌های مفقودی)، احراز هویت مکانی، رهگیری پستی، گواهی کدپستی و درخواست کد پستی جدید به شهروندان ارایه می‌شود.
روستایی با اشاره به این که خدمت ارایه کد پستی ۱۰ رقمی جدید از بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد، اشاره کرد: این خدمت در بخش روستایی ۴۵ درصد بهنگام‌سازی و اختصاص کمیسیون انجام شد و در سمنان بیش از ۷۰ درصد بهنگام‌سازی محقق شد.
وی به برنامه‌ریزی برای انجام سرشماری نفوس در سال ۱۴۰۵ در کشور اشاره و تاکید کرد: مقرر است در این سرشماری هیچگونه مراجعه حضوری به خانه‌ها انجام نشود و شهروندان موظف به بارگذاری اطلاعات خانوار خود را در سامانه آمار ایران هستند که در این فرایند وجود کدپستی ۱۰ رقمی برای خانوارها ضروری و کاربردی است.

انتقاد از روند کند نصب پلاک کدپستی از سوی شهرداری‌ها
وی یادآور شد: بخشی از روند اختصاص کدپستی در شهرها بر عهده شهرداری ها و در روستاها بر عهده دهیاری ها است که به دلیل مسایل مالی و کمبود اعتبارات، این نهادها در این زمینه پیشرفت اجرایی مطلوبی نداشته‌اند.
وی با اشاره به کندی و یا توقف فرایند نصب پلاک‌ کدپستی ۱۰ رقمی از سوی برخی شهرداری‌ها، ادامه داد: ۲۵ گشت نامه‌رسانی پست استان سمنان به همین دلیل دچار مساله است. از سوی دیگر، با تخصیص کدپستی به خانواده‌ها و خانه‌ها، در ارایه خدمات از سوی آتش‌نشانی و اورژانس به شهروندان دیگر نیازی به ارایه نشانی نیست و تنها با ارایه کدپستی ۱۰ رقمی به آسانی ارایه خدمات از سوی این بخش‌ها میسر است.
این مسوول افزود: برنامه ریزی این است که تا پایان نیمسال ۱۴۰۴ روند اختصاص پلاک کدپستی ۱۰ رقمی در روستاهای استان سمنان تکمیل شود و به همین منظور باید روند اجرایی سرعت گیرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط