شنبه 21 مهر 1403 - 13:45

کد خبر 660157

شنبه 21 مهر 1403 - 15:42:00


ماجرای فرار دزد خون‌آلود در مشهد


خراسان/ سارق جوانی که در تاریکی شب هدف گلوله های پلیس قرار گرفته بود، درون یکی از منازل مخروبه در اطراف بزرگراه شهید چراغچی مشهد شناسایی و دستگیر شد.

حدود ساعت ۳۰ دقیقه بامداد پنج شنبه گذشته، نیروهای گشت ویژه که با دستور سرهنگ محمدرضا فدائیان (رئیس پلیس آگاهی مشهد) طرح های گسترده ای را در راستای مبارزه با سرقت آغاز کرده اند، هنگام گشت زنی های شبانه در مناطق حاشیه ای شهر به راننده یک دستگاه پراید سفید رنگ مشکوک شدند که شماره پلاک آن توجه کارآگاهان را به خود جلب کرد.
در همین حال استعلام از مرکز فرماندهی پلیس نشان داد پراید مذکور یکم تیر از تهران سرقت شده است، بنابراین  ​​​​​​​نیروهای گشت بی درنگ به سوی پراید حرکت کردند و به راننده آن فرمان «ایست» دادند ولی راننده جوان با مشاهده چراغ گردان خودروی پلیس، پدال گاز را فشرد و به طرز عجیبی درتاریکی شب به داخل شهرک اسماعیل آباد گریخت. افسرگشت برای حفاظت از جان مردم، چند گلوله هوایی شلیک کرد تا راننده را از حرکات مارپیچ و رانندگی نامتعارف بازدارد اما او که خود را در معرض دستگیری می دید، همچنان به سرعت جنون آمیز خود می افزود تا این که بالاخره نیروهای انتظامی مجبور شدند چرخ های خودرو را هدف بگیرند.
طولی نکشید که صدای شلیک های متعدد در فضا پیچید و هر چهار حلقه لاستیک پراید هدف گلوله قرار گرفت و پنچر شد. در این شرایط هم راننده خودرو همچنان روی رینگ های فلزی خود به فرار ادامه می داد و تلاش می کرد تا از چنگ نیروهای انتظامی بگریزد، ولی حافظان امنیت برای دستگیری یغماگران اموال، دست بردار نبودند و همچنان به تعقیب راننده ادامه می دادند تا این که پرایدسوار جوان، خودرو را رها کرد و در دل شب به داخل کوچه پس کوچه هایی گریخت که در آن جا منازل مخروبه ای وجود داشت.
طولی نکشید که افسران گشت انتظامی با مشاهده آثار خون در کف خودرو، متوجه شدند که راننده فراری زخمی شده است، بنابراین با ردزنی آثار خون در تاریکی شب به خرابه ای رسیدند که دزد پراید در آن مخفی شده بود. دقایقی بعد عوامل گشت آگاهی، متهم را از کنار دیوار مخروبه بیرون کشیدند و در حالی حلقه های قانون را بر دستان وی گره زدند که صدای آژیر خودروهای امدادی نیز به گوش می رسید.
با انتقال متهم به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد، وی بلافاصله تحت درمان قرار گرفت و تلاش شبانه کارآگاهان برای ریشه یابی این ماجرا آغاز شد.
هنوز خورشید آسمان شهر را روشن نکرده بود که مشخص شد دزد ۳۴ ساله، سوابق سرقت و حمل مواد مخدر را نیز در کارنامه سیاه خود دارد. این در حالی بود که یک جفت پلاک سرقتی دیگر پراید نیز کشف شد و تحقیقات دراین باره ادامه یافت.
همچنین دیگر نیروهای گشت آگاهی در شب پنج شنبه گذشته، پراید سرقتی دیگری را در اطراف شهرک اسماعیل آباد مشهد و در یک عملیات تعقیب و گریز کشف کردند که راننده آن با قمه به سوی عوامل پلیس آگاهی حمله‌ور شد اما نیروهای ورزیده پلیس وی را با چند فن دفاع شخصی دستگیر کردند. در بازرسی از سارق ۳۰ ساله مذکور نیز چندین شاه کلید، قمه و لوازم زورگیری به همراه یک دستگاه گوشی تلفن سرقتی کشف شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط