پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 20:39

کد خبر 13175

سه‌شنبه 15 فروردین 1402 - 20:32:00


پایان روند افزایشی شیوع کرونا در همدان


ایسنا/ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از پایان روند افزایشی شیوع کرونا و بیماری‌های تنفسی در استان خبر داد و گفت: روند شیوع، کاهشی نشده و الان در قله حرکت می‌کنیم.

علیرضا توقیری، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: روز گذشته ۱۴ فروردین‌ماه، ۱۶۱۷ نفر با علائم تنفسی به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۷ نفر در بخش عادی و شش نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

توقیری تصریح کرد: در هفته گذشته با روند افزایشی بیماری مواجه بودیم اما این روند در حال حاضر متوقف شده و ما در پیک قرار داریم. روند بیماری در استان، کاهشی نشده و ما حرکت در قله را تجربه می‌کنیم.

وی با تاکید بر واکسیناسیون افراد پرخطر مانند مادران باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، توضیح داد: به علت واکسیناسیون گسترده و با وجود سرعت بالای شیوع بیماری‌های تنفسی مرگ‌ومیر کاهش پیدا کرده اما مادران باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای در صورت ابتلا همچنان پرخطر هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: واکسیناسیون در مراکز جامع سلامت انجام می‌شود و واکسن‌هایی مانند سینوفارم، اسپایکوژن و برکت موجود هستند.

توقیری در رابطه با آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان برای مواجهه با شیوع گسترده بیماری‌های تنفسی در استان، بیان کرد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در آمادگی کامل هستند و از نظر تامین دارو و سرم نیز مشکل خاصی نداریم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط