دوشنبه 02 مهر 1403 - 10:49

کد خبر 157668

جمعه 20 مرداد 1402 - 12:00:00


نمایشگاه کتاب شانگهای هفته آینده دایر می‌شود


ایرنا/ نمایشگاه کتاب شانگهای ۲۰۲۳ با ۸۵۰ رویداد کتابخوانی در روزهای ۱۶ تا ۲۲ ماه اوت در مرکز نمایشگاهی این شهر پرجمعیت چین برگزار می‌شود. 
 ۴۶۷ رویداد در این دوره از نمایشگاه کتاب شانگهای در محل اصلی و ۱۴۲ رویداد دیگر به صورت موازی با این رویدادها برگزار می‌شود.
یکی از اقدام‌های جالب در نمایشگاه امسال اقدام حمایتی از ناشران سیل‌زده به دلیل سیلاب‌های اخیر در برخی مناطق چین است. به تازگی شهر Zhuozhou در استان هبی و دیگر مناطق چین شاهد باران‌های شدید بود که در پی آن انبارهای بسیاری از انتشاراتی‌ها و شرکت‌های توزیع کتاب زیر آب رفت و خسارات زیادی به بار آورد.
برای حمایت از ناشران سیل زده و کمک به صنعت نشر داخلی، نمایشگاه برخی از فعالیت‌های فروش را در غرفه‌هایی مانند پیش‌فروش و سرمایه‌گذاری جمعی برگزار می‌کند.
علاوه بر این، نمایشگاه، ناشران در سراسر چین را تشویق می‌کند تا در یک رویداد اهدایی شرکت کنند؛ در این رویداد خوانندگان کتاب های خود را خریداری و غرفه‌داران نیز کمک‌های مالی می‌کنند.
در نمایشگاه امسال در عین حال از سامانه جمع‌آوری کتاب‌های باستانی رونمایی و طرح ترجمه کتاب‌های داخلی به زبان‌های خارجی و ترویج آن‌ها در خارج از کشور نیز راه‌اندازی می‌شود.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط