دوشنبه 02 مهر 1403 - 10:50

کد خبر 638348

دوشنبه 02 مهر 1403 - 08:43:21


فلاح: در کشتی مربیان سازنده دیده نمی‌شوند


مهر/ پیشکسوت کشتی آزاد معتقد است حضور همزمان یک مربی در تیم ملی و تیم باشگاهی به ضرر کشتی است و نباید ضعف‌های تیم جوانان را نادیده گرفت.
اکبر فلاح مدیر فنی کشتی آزاد درباره عملکرد تیم کشتی آزاد جوانان در مسابقات جهانی و کسب عنوان نایب قهرمانی  گفت: تیم کشتی آزاد جوانان در سه سال گذشته عنوان قهرمانی مسابقات جهانی را کسب کرده بود و در این دوره نایب قهرمان شد اما سطح مسابقات این دوره نسبت به سال‌های گذشته بسیار متفاوت‌تر بود و کشتی‌گیران خوبی در این مسابقه شرکت کرده بودند. کشتی‌گیری که سال گذشته قهرمان جهان شده بود در این دوره با کشتی‌گیری که در سطح بزرگسالان کشتی می‌گرفت و قهرمان شده مسابقه داد و این نشان می‌دهد حریفان سطح بسیار بالایی داشتند.
کشتی‌گیران جوان غافلگیر شدند
وی گفت: آمریکایی‌ها و روس‌ها در این مسابقه حضور داشتند و ژاپنی‌ها هم پیشرفت زیادی کرده بودند و من فکر می‌کنم کشتی‌گیران ایران غافلگیر شدند. البته به نظرم نتایج نسبی بود و اگر در یکی دو وزن شرایط بهتر پیش می‌رفت شاید ما الان عنوان قهرمانی را در اختیار داشتیم. ضمن اینکه برخی از کشتی‌گیران برای اولین بار در تیم ملی حضور پیدا کرده بودند و همه این مسائل در نتیجه گیری تأثیرگذار بوده است. در کل به نظرم نتایج خوب بود و اگر چند نفر نتیجه نگرفتند نباید آن را به کل تیم تعمیم بدهیم و بگوییم عملکرد تیم جوانان در مسابقات جهانی فاجعه بوده است.
در رده جوانان تدارکات خوب حرف اول را می‌زند
فلاح تأکید کرد: درست است که هفت آزادکار جوان در مسابقات جهانی ضربه فنی شدند و شاید همین موضوع باعث نگرانی افراد زیادی شده است؛ اما من معتقدم باید ضعف‌ها را دید و آنها را جبران کرد و نگوییم عملکرد تیم فاجعه بوده؛ به هر حال این تیم عنوان نایب قهرمانی را به دست آورده و با تغییر چند وزن ممکن بود به عنوان قهرمانی برسد. باید ضعف‌های فنی دیده شود و به دنبال اصلاح آن برویم. از طرفی دیگر در رده جوانان تدارکات خوب حرف اول را می‌زند و مطمئناً اگر این کشتی‌گیران میدان‌های برون مرزی بیشتری دیده بودند بهتر نتیجه می‌گرفتند.
آن طور که از کشتی آزاد انتظار داشتیم نتیجه نگرفت
سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد عنوان کرد: ما الان در رده‌های سنی پایه شاید آن طور که انتظار داریم تیم‌ها نتیجه نگرفتند اما قطعاً اگر حمایت شوند و تدارکات بهتری برای آن‌ها در نظر گرفته شود و به مسابقات برون مرزی بیشتری اعزام شوند، نتیجه خوبی خواهند گرفت. متأسفانه الان چندین سال است که در رده بزرگسالان هم آن طور که انتظار می‌رود نتیجه دلخواه به دست نیامده. ما در همین مسابقات المپیک با وجود نبود روس‌ها و تیم نصف و نیمه آمریکا می‌توانستیم بهتر نتیجه بگیریم اما دیدیم که این اتفاق رخ نداد. در مسابقات جهانی هم شرایط به همین صورت بود.
حضور همزمان مربی در لیگ و تیم ملی به ضرر کشتی است
کارشناس کشتی آزاد با بیان اینکه نباید مربی تیم ملی در مسائل باشگاهی دخیل باشد، گفت: در رده جوانان غلام محمدی در شرایطی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت که سرمربیگری سایپا در لیگ برتر را هم برعهده داشت. به نظرم این اتفاق خوب نیست و روی نتیجه تیم ملی تأثیر منفی می‌گذارد چرا که تمرکز سرمربی بیشتر به سمت تیم باشگاهی‌اش است و حتی دیدیم که بیشتر نفرات اعزامی هم از کشتی‌گیران تیم سایپا بودند. این موضوع اصلاً جز قوانین ممنوع است که سرمربی تیم ملی در رده باشگاهی هم فعالیت کند و من نمی‌دانم چرا در رابطه با تیم ملی جوانان این موضوع نقض شده است. متأسفانه برخی مربیان که هم در تیم ملی و هم در لیگ دخیل هستند باعث آسیب دیدن به کشتی می‌شوند، چون حواسشان به همه جا هست و از کار اصلی خودشان دور می‌مانند.
در کشتی ایران مربیان سازنده هیچ وقت دیده نمی‌شوند
وی عنوان کرد: ضمن اینکه مربی سازنده برای کشتی‌گیران زحمت می‌کشد اما متأسفانه اسمشان هیچ جایی آورده نمی‌شود و حتی اصلاً دیده نمی‌شوند. مربیان سازنده کشتی‌گیران هیچ زمانی در تیم ملی هم نقش ندارند و این موضوع مربوط به امروز و دیروز نیست و همیشه شرایط در کشتی به همین صورت بوده است. به نظرم رئیس فدراسیون باید این مسائل را مدیریت کند؛ الان وقتی کشتی‌گیری در المپیک مدال می‌گیرد به مدت یک سال به او حقوق می‌دهند اما آیا مربی سازنده‌ای که از ابتدا برای او زحمت می‌کشد به همان اندازه دیده می‌شود؟! قطعاً خیر.
مربیان سازنده باید کجا حقشان را در کشتی بگیرند؟
فلاح خاطرنشان کرد: به نظرم رئیس فدراسیون باید مشخص کند که مربیان سازنده باید کجا حقشان را بگیرند؟! آیا در لیگ باید به حق خود برسند یا در تیم ملی؟! چرا نباید قوانینی وجود داشته باشد که مربی تیم ملی نباید در باشگاهی حضور داشته باشد؟! این جایگاه‌ها باید درست شود تا شرایط بهتر شود. این مسائل باعث شده بین مربیان سازنده و مربیان تیم‌های ملی کمی فاصله بیافتد و به همان اندازه که به کشتی‌گیر اهمیت می‌دهند به مربیان سازنده آن هم اهمیت دهند.
کامران قاسمپور در انتخابی سرحال نبود
وی همچنین در پایان به حضور دیوید تیلور در وزن ۹۲ کیلوگرم و تقابل او با کامران قاسمپور در مسابقات جهانی غیرالمپیکی‌ها گفت: به نظرم کامران توانایی شکست تیلور را دارد چرا که کشتی‌گیر آمریکایی از یک وزن پایین‌تر به وزن بالاتر آمده و شاید هنوز در این وزن جا نیفتاده باشد اما کامران مدت‌هاست در این وزن تمرین می‌کند. بنابراین من شانس کامران را بیشتر از تیلور می‌دانم البته به شرطی که قاسمپور از شرایط آمادگی کاملی برخوردار باشد. آن کشتی‌گیری که من در مسابقه انتخابی دیدم خیلی سرحال نبود و او تا مسابقات جهانی باید بیشتر تمرین کند تا خودش را پیدا کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط