دوشنبه 02 مهر 1403 - 23:55

کد خبر 639279

دوشنبه 02 مهر 1403 - 19:48:17


تکذیب آتش‌افروزی ‌گروه فیلمبرداری در جنگل هیرکانی مازندران


تسنیم/ فرمانده سپاه ‌مازندران با تکذیب آتش‌‌افز‌وزی‌ گروه فیلمبرداری در جنگل هیرکانی مازندران گفت: ‌برخی معاندین در این ماجرا به دنبال حاشیه‌سازی برای گروه فیلمبرداری ‌بود‌ند.

سردار سیاوش مسلمی، فرمانده سپاه کربلا مازندران در جمع خبرنگاران به انتشار فیلم آتش‌سوزی گروه فیلم‌برداری در جنگل مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: ‌فیلمبرداری این گروه ‌تا 15 مهرماه به اتمام می‌رسد ‌و تمام مکاتبات قانونی با منابع طبیعی و غیره انجام شده و هیچ تخریب درخت ‌‌و آتش‌سوزی نداشتیم.

وی با بیان اینکه دشمنان، معاندان و فتنه‌گران در این ماجرا به دنبال سوژه‌سازی بودند، افزود: ‌ همه مدارک گروه فیلمبرداری در اختیار مدیرکل محیط زیست بود‌‌ و اقدامات لازم از سوی دست‌اندرکاران فیلم سینمایی انجام شد‌ و از محیط زیست و دادستانی نیز به منطقه فیلمبرداری مراجعه کردند و نتوانستند آثار تخریبی ‌پیدا کنند.

وی در ادامه به نوشتن فیلمنامه شهید تورانی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این مجموعه در 22 قسمت ‌کلید زده می‌شود بیان کرد: در زمینه ششم بهمن نیز با همراهی سیمافیلم به دنبال ساخت یک سریال هستیم.

فرمانده سپاه کربلا مازندران به اضافه شدن شمار تعداد شهدای مازندران اشاره کرد و با تاکید بر اینکه برخی شهدا پدر و مادر مازندرانی داشتند و یا در دیگر استان‌ها پیکر پاکشان به خاک سپرده شده است، تصریح کرد: تاییدیه بنیاد شهید کشور در این زمینه صادر شده و برخی در فضای مجازی به دنبال شایعه‌سازی بوده‌اند.

سردار مسلمی به تولیدات تله تئاتر، موشن گرافی، فیلم‌ها و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و راه اندازی رادیو کنگره اشاره کرد و یادآور شد: با حضور مهمان ویژه اجلاسیه توزیع جهیزیه و بسته معیشتی رقم می‌خورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره 14 هزار و 500 شهید والامقام مازندران اظهار داشت: دومین کنگره ملی شهدای مازندران را در پیش داریم که از رویدادهای مهم دفاع مقدس بوده و از موضوعاتی که اجرا شده است نمایش راز سرزمین عشق است که از 28 شهریور تا 12 مهرماه در حال برگزاری است.

وی با تاکید بر استقبال با شکوه مردم در غرب مازندران از این نمایش تصریح کرد: در این نمایش از شکل‌گیری علویان تا حوادث خانطومان تصویرگری شده است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با تاکید بر اینکه اجلاسیه طبرستان تا یمن برگزار شد افزود: در این اجلاسیه شعرا یمن و رزمندگان جبهه مقاومت نیز حضور داشتند.

سردار مسلمی به برپایی همایش شهدا ارتش در نوشهر و در ششم مهر ازدواج آسان در مجموعه ورزشی روستای ماهفروجک اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اجلاسیه رزمندگان و اجلاسیه همسران و فرزندان شهدا را با عنوان خانواده بهشتی برگزار می‌کنیم تاکید کرد: اجلاسیه پهلوانان کشتی برگزار شده و 10 مهرماه اجلاسیه اساتید مازندران و در 11 مهرماه اجلاسیه دانش‌آموزان با عنوان همکلاسی آسمانی برگزار خواهد شد و سمفونی مقاومت مازندران نیز اجرایی می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا مازندران به برپایی نمایشگاه هوا و فضا برای نمایش دستاوردهای موشکی اشاره کرد و با اشاره به برپایی نمایشگاه تجسمی دفاع مقدس گفت: تلاش شد از ظرفیت موکب‌ها و جریانات مذهبی هم استفاده شود.

سردار مسلمی به چاپ کتاب اشاره کرد و با تاکید بر اینکه 400 عنوان کتاب برای چاپ آماده شده است خاطرنشان ساخت: در این زمینه دانشگاه امام حسین و بنیاد حفظ آثار ورود داشتند.

وی با تاکید بر اینکه غبارروبی مزار شهدا انجام شد گفت: نصب المان‌های مختلف نیز در استان انجام شد.

سردار مسلمی به رزمایش تفقد از خانواده شهدا اشاره کرد و با بیان اینکه از جانبازان بالای 70 درصد هم دیدار خواهیم داشت تصریح کرد: تمثال 6 هزار و 500 شهید با هوش مصنوعی بازسازی شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط